Audi S1

Nahát, akkor az év második felében hozzánk is befut az Audi S1, azaz az A1 sportos csúcsverziója. Közvetlenül persze ez csak egy szűk kis vásálóréteget érint, de álmodozni szabad. Márpedig élvezetes darabnak tűnik a kis négykarikás: a 2.0 TFSI motort rakták bele, itt éppen 231 LE teljesítménnyel - a nyomaték 370 newtonméter. A hajtás quattro állandó összkerékhajtás, hagy szedje a lábait.
Az Audi S1 és az S1 Sportback álló helyzetből 5,8 illetve 5,9 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebességük pedig 250 kilométer/óra. Piánóban használva a TFSI emellett 100 kilométerenként 7,0 illetve 7,1 liter benzint kér a gyár szerint 162 és 166 gramm széndioxid-kibocsátás mellett.

Audi S1
A quattro állandó összkerékhajtás szíve a hátsó tengely elé épített lamellás tengelykapcsoló. Szabályozóegységének szoftvere kimondottan dinamikus hangolású. Az elektronikus differenciálzár-hatású funkció a továbbfejlesztett kerekenkénti forgatónyomaték-szabályozással az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) egyik alfunkciója. Két fokozatban kapcsolható ki, s a kanyar belső ívén gördülő kerék enyhe fékezési beavatkozásaival hatékonyan egészíti ki a lamellás tengelykapcsoló munkáját. E két rendszer harmonikus együttműködése különösen agilis, pontos és stabil irányíthatósági tulajdonságokat biztosít.
A két kompakt sportmodell futóműve célra fejlesztett. Az első felfüggesztésekben a lengőkar módosított ágyazásai fokozzák a kormányzások közvetlenségét. Hátul négykaros felfüggesztés váltotta fel az A1 modellek kapcsoltlengőkaros konstrukcióját, szintén feszes hangolással. Az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer segítségével több fokozatban szabályozható a motor, az automatikus légkondicionáló berendezés és a már szériakivitelben állítható lengéscsillapítók karakterisztikája.

Audi S1
A megnövelt főfékhenger illetve a nagyobb tárcsafékek - elöl 310 milliméter átmérővel - gondoskodnak arról, hogy meg is lehessen állni. Kívánságra az első fékek S1 logóval díszített, vörösre fényezett nyereggel is rendelhetők. Mindkét kompakt sportmodell gyárilag 17 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsákra szerelt 215/40 R17 méretű gumiabroncsokkal készül, de extrafelszerelésként 18 colos keréktárcsák is rendelkezésre állnak, 225/35 R18 méretű gumiabroncsokkal.
Vannak a kocsinak személyiségjegyei is: xenon plus fényszórók, LED-technikájú hátsó lámpák, módosított első és a hátsó lökhárító, küszöbborítások és a kipufogórendszer. A külső színek palettáját négy új árnyalat egészíti ki. Megjelenésük az extrafelszerelésként rendelhető quattro külső optikai csomaggal tehető még karakteresebbé, például egy nagyméretű hátsó tetőlégterelővel.
Mindkét kompakt sportmodell utasterét a sötét tónusok határozzák meg, a légbefúvó nyílások szegélye is fekete fényű. A műszerek S-specifikus sötétszürke számlappal, a pedálok pedig csiszolt nemesacél borítással készülnek. A széria sportülések helyett integrált fejtámlával kiformált S-sportülések is rendelhetők. Kívánságra a quattro optikai utastér-csomag szolgál élénk kontrasztárnyalatokkal.

Audi S1

Újra itt a mattfekete betét - mint sráckoromban