Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

Az elsősorban germán autók tuningjára szakosodott svéd Sportec cégről már tettünk említést cikkeink között, most azonban minden bizonnyal a csapból is a nevük fog folyni: a Porsche Cayenne-en alapuló SP600M programjuknak köszönhetően a napokban hivatalosan is megszerezték a SUV-kategória leggyorsabb autójának járó címet.

A Sportec Cayenne SP600M adatai igen meggyőzőek: a két és fél tonnás monstrum mindössze 4.2 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, a 200-as tempó elérésére pedig 14.6 másodpercre van szüksége. Az ehhez párosuló 700 LE több mint másfélszerese egy széria Cayenne teljesítményének, nyomatéka pedig 850 Nm-ben tetőzik.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A brutális adatok mögött természetesen rengeteg módosítás rejlik: két Sportec turbófeltöltő, Sportec vezérműtengelyek, légmennyiség-mérők és leömlők, módosított hűtés, Sportec légszűrő, sportkatalizátor, hátsó dob és még számos kisebb nagyobb módosítás a minél nagyobb teljesítmény érdekében.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A rekordot maga a cég alapítója, Ueli Hodel állította fel egy német körpályán. Az új, hivatalos terepjáró-sebességi világrekord a futam után nem kevesebb, mint 308.45 km/h (!) lett. A Sportec Cayenne-je ezzel a sebességgel számos sportautót utasít maga mögé, nem is beszélve arról, hogy a rekord nem egy hosszú, egyenes szakaszon történő gyorsulás végeredménye, hanem egy kilométeres szakasz átlagsebességeként született a tesztpályán. Mindez azt a tényt is bizonyítja, hogy az autó nem csak hogy bírja, de vezethető is ezzel a sebességgel.

A jó autók legyenek még jobbak - a Sportec e filozófia jegyében már korábban egy teljes légterelő szettet is fejlesztett a Cayenne-hez, amely az SP600M esetén egy további tetőspoilerrel egészül ki a még teljesebb aerodinamika érdekében.