Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

A Porsche Cayenne a tehetős emberek körében születése óta hatalmas népszerűségnek örvend. Remek motorikus- és kényelmi opcióival, valamint tiszteletet parancsoló, de mégis sportos megjelenésével talán nem is csoda, hogy egyre többen teszik le a voksukat a Porsche luxusterepjárója mellett. Mi történik, ha egy ilyen alaphelyzetben is tökéletes gép izmosabbik változatát összeeresztik némethon egyik legnevesebb autótuner csapatával? Igen, a Cayenne S után megérkezett az új király, a Hamann Porsche Cayenne Turbo is.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Mint e névből is kiderül, e tuningprogram alapját a terepjáró 4.5 literes, turbós változata alkotja. Hamannék úgy gondolták, a nevetséges gyári 450 LE és 620 Nm nyomaték már a nyugdíjasoknak sem elég, ezért alaposan belemásztak a V8-as aggregát lelkivilágába. A fedél alá került, felgyúrt ikerturbó-rendszer, a jókora töltőlevegő-hűtők, valamint karbonból készült speciális air-boxok alkotják a módosítások lelkét, ezek mellett a cég saját fejlesztésű kipufogórendszere, valamint számos kisebb átalakítás gondoskodik a minél nagyobb teljesítményről.

A végeredmény: 600 kőkemény germán lóerő, mely 3850-es fordulaton 700 Nm nyomatékkal párosul. Ezekkel az adatokkal, a gyárilag 2430 kg-os Cayenne - számos komoly sportautót megszégyenítve - 4.6 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/h-ra, maximális sebessége pedig elképesztő 280 km/h.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A megugrott teljesítmény mellé a Hamann saját sport futómű szettjét kínálja, mely a gyári acélrugós verziónál 35 mm-el csökkenti a menetmagasságot, a légrugóval rendelkező modellek esetében pedig az elektronika átprogramozásával süllyesztettek 4 cm-t a kasznin. A megállásról a szintén házon belül fejlesztett, 380x34 mm-es lyuggatott hűtött tárcsák gondoskodnak, felnik terén pedig királyi méretű, 22”-es ANNIVERSARY II könnyűfém keréktárcsákat találunk, elöl 10.5, hátul 10.5 vagy 11.5 inch szélességben. A felniken 295/30 ZR 22-es gumik feszülnek.

Természetesen az autó megjelenése sem maradhatott változatlan. A Hamann a már korábban gyártott „onroad” csomagját kínálja ehhez a típushoz, mely egy igen agresszív front, egy ütös hátsó lökhárító, valamint egy tetőszárny mesterhármasából áll össze. Az első lámpákat egy jól sikerült maszk tetézi, míg a hátsókat egy-egy 4 részre osztott lámpatest váltotta fel.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A Hamann az utasteret a vásárlók egyedi kívánsága szerint szereli fel saját termékeivel. Természetesen elmaradhatatlan a 300-ig spirálozott sebességmérő, e mellett egyedi színű bőrözéssel, sportpedálokkal, Hamann velúr szőnyegekkel, valamint profi multimédiás alkalmazásokkal dobhatjuk fel megvadult Cayenne-ünket.