Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A BMW legújabb 1-es szériájával teljesen új, és számukra ismeretlen területre tévedt: a modern BMW-k történetében először készítettek alsó középkategóriás modellt. Ez azt jelenti, hogy az autó alap ára 5.3 millió magyar királyi forint, amivel elnyerte az egyik legolcsóbb BMW modellnek járó kitüntető címet. Azonban, ha már az alapok mellé ütősebb teljesítményt is szeretnénk, neadjisten több extrával, akkor keményen 7 millió körüli összeget kell kiperkálnunk helyi BMW dílerünknek - ezért viszont már akár egy új, viszonylag alap 3-ast is kaphatunk...

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!De ne térjünk el a tárgytól: természetesen az 1-es is egy igazi BMW, ezért a hátsókerék hajtás és egyéb más BMW jellegzetességek is megtalálhatóak benne. Az új széria formavilága engem egy kicsit egy Z3 kupé és egy 3-as bömbi szerencsés keresztezéséből született gyermekére emlékeztet - mindezt próbálta még egy fokkal mérgesebbé tenni az AC Schnitzer, aki megjelenése után rögtön kezelésbe is vette az ifjú német négykerekűt. A kihívás ez esetben is nagy volt, de mint tapasztalt BMW tuner, a Schnitzer ez esetben is 101%-osan teljesített: sikerült egy igazán sportos gépet varázsolniuk ebből a modellből is.

Teljesítmény tuning szempontjából elsősorban a 2 literes diesel motorokhoz kínálnak alternatívákat. A gyengébb változat gyárilag 122, míg az erősebb 163 lóerős, e mellett 340 Nm nyomatékkal rendelkezik. A Schnitzer mérnökei kb. 25-30 lóerő növekedést ígérnek, ami elsőre nem hangzik valami soknak, de ha a nyomatékot nézzük, az ígért kb. 400 Nm már nem is olyan rossz. A növekményt az elektronika átprogramozásával, és egy új kipufogórendszerrel érték el. A tuninghoz tartozik még egy Schnitzer „short shifter” set is, amivel a váltások gyorsaságán sikerült javítani.

Az autó optikai tuning terén sikerült a legjobban. Felkerült egy teljesen új első lökhárító, küszöbök, és egy új hátsó toldat is, melyek együttesen igazán sportos külsőt kölcsönöznek Egyeskének. Mindez még kiegészül egy tetőszárnnyal, valamint egy dupla króm végű sport kipufogóval is. Az autó alá természetesen az AC Schnitzer alu kerekei kerültek 19”-os méretben, 235/35-ös Michelin, Continental abroncsokkal.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!







A sportosság kedvéért a futóművet is átdolgozták. Az autó 30mm-rel lejjebb került, valamint jelentősen keményítettek a gátlókon is. Így a látvány mellett a vezetési élmény is sokkal kellemesebb lesz, egészen addig, amíg nem földúton csapatunk frissen tuningolt kedvencünkkel.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A belső tér szintén igazán exkluzívra sikeredett. Számos alumínium és karbon elemmel találkozhatunk, amelyek közül legszembetűnőbbek a pedálok és a sebváltó-kézifékgombok, de - biztos ami biztos - bekerült egy sport kormány és egy pár Schnitzer logós velúr lábtartó is.

Az 1-es BMW elérhetősége miatt bizonyára sok embernek elnyeri majd a tetszését, de az igazi BMW fanok valószínűleg csak a feleségüknek veszik meg ezt a verdát, és inkább az új M5-re "spórólnak". Kiváncsian várjuk abból vajon mit hoz majd ki az AC SCHNITZER.