Leleplezték a gyártásba kerülő BMW i8-ast
Jövő tavasztól vásárolható a környezetbarát kupé
A BMW nagy bejelentéssel készült az idei Frankfurti Autószalonra: az immáron négy éve talonban tartott i8-as koncepció végre megérett a sorozatgyártásra!
Rengeteg előzetest, kémfotót és videót követően véglegesen lehullt a lepel az alumínium vázra épített, karbon elemekből összerakott gyönyörű kasztniról és a végleges adatokról is. Megjelenés tekintetében rendkívüli újdonságot mutat az eddigi szériákból semmihez nem hasonlítható futurisztikus forma, hihetetlen, hogy hamarosan élőben is láthatjuk ezeket a koncepcióautókra hajazó gépeket az utakon!
Az i8-ast egy 1.5 literes háromhengeres turbómotor hajtja, mely 231 lóerőt és 320 Nm nyomatékot szabadít a hátsó kerekekre, egy hatsebességes automata váltón keresztül. Ugyanakkor, az első kerekeknél egy 131 lóerő / 250 Nm párossal rendelkező elektromotor segít bele a kombinált teljesítményadatokba, melyek így 362 lóerőt és 568 Nm-t mutatnak.
A másfél tonnás, környezetbarát sportkupé 4.4 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, végsebességét pedig 250 km/órában limitálták. Simán elektromos üzemmódban 120 km/óráig tud gyorsulni és átlagosan 35 km-t tesz meg anélkül, hogy egy darab szén-monoxid molekula is a légkörbe kerülne. Vegyes átlagfogyasztását pedig mindössze 2.5 literre teszik 100-on, ebben persze benne van az elektromotor majd' 40 kilométere is.
Megfelelő körülmények között azonban bármi előfordulhat, hiszen az elektromotor akkumulátorainak feltöltési ideje is rendkívül gyors: egy sima 220 Voltos csatlakozásra kötve cirka 2-3 óra kell a 100%-os állapothoz.
Az új típust számos kellemes funkciójával ellátták, így például a két erőforrás összehangolt működtetésén alapuló intelligens kanyarvezérléssel, különböző választható vezetési módokkal (Sport, Eco Pro és Comfort), sportkormánnyal és 8,8 colos multimédiával operáló utastérrel és a frissen debütáló "lézeres" fényszórókkal.
Az i8 természetesen nem lesz olcsó, az ára jövő tavasztól átszámítva cirka 30 millió forintnál kezdődik, így a modellpalettán egyedül a 760 LI előzi majd meg.
Ha a marketing-értékét és a jövőbe mutató fejlesztéseket nézzük, amit majd a jövő BMW-in fognak alkalmazni, akor 10-15 év műlva futhat nullára.
Olyan fejlesztési pénzeket ölnek ezekbe az autókba, ami embertelen - ahhoz, hogy megtérüljön olyan áron kellene adni, amennyiért senki nem venné meg.
Ezek nem a megtérülésről szólnak, hanem a marketingről, a brandről, a jövö-fejlesztésről és a divat diktálásáról.
Van olyan piaci szegmens, ahol "jobb egy lépéssel mások előtt bukni, mint mögöttük kullogni."
Persze ehhez kell nekik egy stabil alap, ami rengeteget nettó nyereséget termel. Ez a BMW többi modellje.