A Kleemann cég ismét hallatott magáról. A Mercedes szakértője most egy 4 ajtós “családi” autót, a C55 AMG-t tuningolta fel brutális módon. Igaz, az autó alapból sem szorul semmilyen erőnövelő műveletre, tudvalevő, hogy vannak emberek, akiknek semmi nem elég.

A gyárból kigördülve a C55 AMG 5.2 másodperc alatt van 100-on, amit 367 lóereje és 510 NM-es nyomatéka tesz lehetővé. Az alapból 5500 köbcentis, 8 hengeres szívó motorra természetesen felszereltek egy kompresszort, valamint egy ún. Stage 8 kitet.

Hogy miből is áll ez? Átprogramozták a motorvezérlő elektronikát, sport vezérműtengelyeket, valamint dupla, 70mm-es sport kipufogórendszert kapott az autó. A hátsó dobokra trapéz alakú végeket raktak. Akik csak a menetteljesítményekre kíváncsiak, azok menjenek a... következő bekezdésre.

Szóval mire volt ez elég: 367 LE-ből csináltak 600-at!! (5800-as fordulatnál). Az 510 NM-ből pedig 710-et, ami már 2000-es fordulattól rendelkezésre áll! Ezzel együtt 5.2 mp helyett 3.8 mp is elég az autónak a 100-ra gyorsuláshoz és mire betöltődik az “user autók” oldal (kb. 12.5 sec - bocs Tesó ;) ) a Mercedes tulajdonosa már 200-al repeszt. A végsebességet 300 km/h-ra limitálták, tehát az autópályán elegánsan be lehet mutatni a 250-el szenvedőknek, úgysem érnek utol.

Persze, ahogy mindig hangsúlyozzuk(?) a nagy teljesítményhez szükségesek a megfelelő fékek, felfüggesztés és kerekek. Az autó megállításáról a Kleemann KB-3-as fékek gondoskodnak, hűtött, 396*36 mm-es tárcsákkal. A felfüggesztést a hangzatos nevű SSS rendszerrel oldották meg. Ne ijedjen meg senki, bár németekről van szó, az összetétel jelentése: Speed Sensitive Suspension, 30mm-el engedi közelebb a kasztnit a földhöz, ami valljuk be ennél a teljesítménynél alapkövetelmény.

A felnik 17-től 19 colosig választhatók, a legnagyobbra elől 235/35-ös, hátul 265/30-as ZR 19-es gumikat feszítenek.

Tanulság: ne nevessük ki feltétlen a 4 ajtós autókat, nehogy aztán ők nevessenek rajtunk.