A legendás Mercedes-Benz tuner cég, a Carlsson Autotechnik büszkén mutatja be legújabb fejlesztését, a Carlsson CK55 RS-t. A CLS 55 AMG alapjaira épült autó méltó követője a cég gyártási filozófiájának: álom autó, álom teljesítménnyel.

A Carlsson CK55 szívét egy kompresszoros, 8 hengeres motor alkotja, amelyet a cég mérnökei 560 lóerősre tornáztak fel. Ez a teljesítmény az elegáns luxusautót mindössze 4.4 másodperc alatt juttatja álló helyzetből 100 km/h sebességre, legnagyobb, 780 Nm-es nyomatékát pedig 2600-as fordulatszám mellett adja le. Az irgalmatlan gyorsulás végére a légellenállás teszi a pontot: biztonsági okokból a Carlsson mérnökei 320 km/h-nál húzták meg elektronikusan a maximális sebesség határát, de mindez nem jelenti azt, hogy nem tudna többet is az autó..

A teljesítmény mellé természetesen remek rugalmasság és dinamizmus is párosul. Azon szerencsések, akik ebbe az autóba beülhetnek, nem csak hatalmas erő felett uralkodnak majd, de a Carlsson C-Tronic® elektromos ültetőrendszerének köszönhetően a vezetés új dimenziója nyílik meg előttük: az alacsonyabb súlypont, a sebészi pontossággal megalkotott kaszni elemek és az ultrakönnyű felnik összhatásaként garantáltan orgazmusba illő élményekkel gazdagodhatnak.

A CK55 RS-t a Carlsson 1/16 Ultra Light könnyűfém keréktárcsáival szerelte, melyek elöl 8,5 x 19”, hátul 10x19” méretekkel rendelkeznek, a hozzájuk passzoló gumiméretek pedig 245/35 és 285/30. Az egyedi kovácsolási technika és a komplex gyártási folyamatok végeredményeként ezek a felnik cirka 50%-al könnyebbek hasonló méretű „hagyományos” társaiknál, mindemellett a sok csillogó-villogó küllővel egy rendkívül elegáns megjelenést is biztosítanak az autónak.


Az impresszív front spoilert a Carlsson mérnökei úgy alakították ki, hogy a legextrémebb körülmények között is optimális hűtést biztosítson minden létfontosságú elemnek, így a motor mellett természetesen a fékeknek is. A jókora középső beömlő mellett a ködlámpák körül kialakított további nyílások sem véletlenül, hanem e cél érdekében születtek. A hátsó fertályt szintén a saját fejlesztésű Carlsson légterelő szett uralja, melynek köszönhetően a jelentős leszorító erőn túl az úttartás és stabilitás mellé is egy jó nagy plusz jelet tehetünk. A külső átalakítások sorát a kipufogóvégeket körülölelő hátsó szoknya, valamint egy alsó légterelő szárny zárják.

A megfelelő hangzásért a Carlsson rozsdamentes acél sport hátsódobjai a felelősek, melyek kétoldali dupla kipufogóvégekből zúdítják az áldást a külvilágra. Dupla-falas kialakításuk pedig megvédi a végeket a gázok vagy a hő okozta elszíneződéstől is.

Egy ilyen külső mellett az autó utastere sem lehet akármilyen: a Carlsson első osztályú bőrből és karbonból készült elemei és kiegészítői valamint a cég saját, ergonómikus kialakítású sportkormánya tesz feledhetetlenné minden egyes megtett kilométert. Mindezek mellett az autóhoz rendelhető - akár egyedi – belső kiegészítők tárháza szinte végtelen, mindez csak ízlésünk és pénztárcánk kérdése..

A Carlsson CK55 RS egyébként jövő év tavaszától lesz kapható - hogy mennyiért, annak inkább utána sem néztem.