Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Az új Mercedes Benz CLK DTM AMG képében a Mercedes egy, a versenypályákon tesztelt, igazán ütős sport autót szándékozik a piacra dobni. Összesen 100 darabot gyártanak ebből a két ajtós V8-as 5,5 literes kompresszoros csodából. A V8-as motorból nem kevesebb, mint 428Kw/582lóerőt hoztak ki. A teljesítmény mellé természetesen egy szélcsatornában tesztelt kiváló aerodinamikájú karosszéria is párosul. Így ezek összességével ez az AMG 0-100km/h-ra 3.9 másodperc alatt gyorsul fel és végsebessége eléri a 320km/h-át.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Az autó alapja a Mercedes Benz CLK verseny változata volt, amit Brend Scheider vezetett a 2003-as Német Touring (DTM) sorozat összetett győzelmére. A CLK DTM AMG minden téren örökölte a DTM versenyautó tulajdonságait. Az autó belsejében is csak sportos cuccokat találhatunk, mint például a két vékony AMG bőrülés a hozzájuk tartozó négypontos biztonsági övvel, az ovális sport kormány, mindezek mellett pedig mindenhol csak igényes bőrborítással találkozhatunk. A másik szemet gyönyörködtető látvány a 360-ig spirálozott kilométeróra.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A CLK DTM AMG-ben mindenütt visszaköszön a DTM versenyautó, így külsőleg is a brutális nagy leszórító erőtt biztosító légterelők dominálnak. Az autó elején és oldalán kialakított jókkora beömlők - a durva megjelenés mellett persze - a hűtés elősegítését szolgálják, a kiszélesített kasztni ívei pedig akár művészeti alkotásként is megállnák a helyüket egy kiállításon.

Természetesen a megfelelő súly érdekében minden egyes elem karbonból készült. Az autó alá a jó tapadás és látvány kedvéért elől 19”-os hátul pedig 20”-os AMG alufelnik kerültek elöl 225/35-ös hátul pedig 285/30-as Dunlop abroncsokkal. Ezek mellé a futóművet és a fékeket is egy az egyben a verseny változatból örökölte az autó, csupán minimális átalakításokon esett át ez a rész a megfelelő kényelem érdekében.

Az autóban megtalálható egy csomó biztonságot elősegítő elektronika is, például ASR (kipörgésgátló), ESP (kitörésgátló).

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Az igen impozáns teljesítményért az SL 55 AMG- ből már ismert, kompresszorral szerelt 5439cm3-es V8-as erőgép a felelős. Azért ezt a V8-ast is egy picit átalakították, kicserélték a dugattyúkat, a szelepeket, a vezérműtengelyeket, a hűtési rendszert, a levegőellátást és a kipufogó rendszert is. Ezekkel az átalakításokkal ez a V8-as motor 428kW/582 lóerőt és 800Nm-t teljesít, amit 6100-as fordulatnál ad le.

Az első 100 darab először csak 2004 őszén lesz majd elérhető a tehetősebb Mercedes kedvelők számára. Szóval már nem sokat kell aludni :)