Megjelenése óta számos Audi A1 átépítés látott napvilágot, melyek közül a legdurvább mindeddig a Wörthersee treffenen bemutatkozó Audi A1 Clubsport Quattro volt. Azonban míg abban az esetben egy, később csak gyengébb változatban megvalósuló koncepcióról volt szó, az utcai autók között az MTM átirata viszi a prímet. Hogy mit is tud a Bestia, most videó is bizonyítja!

Mit is tudunk az MTM A1-esről? A gépet még nyáron rakta össze az MTM franciaországi képviselete: a gyári blokk helyére a TT-RS 2.5 literes, öthengeres turbómotort erőltették, melyet 1.3 Bar töltőnyomással egészen 500 lóerőig (@ 6900 rpm) és 600 Nm nyomatékig (@ 4400 rpm) húztak fel. A jókora erőhatás továbbra is szigorúan az első kerekekre érkezik,  a mérvadó adatok azonban rendkívül meggyőzőek: 4.5 másodperces 100 km/órás sprint és 324 km/órás (!!) végsebesség. A ránézésre teljesen gyári gép, a motortuning mellett KW futóművet, megerősített diffit és hatsebességes manuális váltót és sport kipufogórendszert kapott kapott – maga a kaszni maradt eredeti állapotban, se könnyítés, se bukóketrec, se légterelők – itt minden kizárólag a teljesítményről szól. A megállásról elől 376, hátul 288 mm-es tárcsák gondoskodtak, felnik terén pedig 9x19-es garnitúra került felszerelésre, 235/30R19-es abroncsokkal.

A vasat még júniusban, a híres olasz tesztpályán mérték le, a neve is ennek tiszteletére lett Nardo Edition.

A friss videón, melyet a spanyol Audi Klub készített, egy laza autópályás száguldozás látható, ahol - GPS segítségével - nem csak a korábban publikált 324 km/órás végesebesség nyer bizonyítást, de az A1 olyan autókat utasít maga mögé, mint a Porsche 911 Sport Classic, vagy egy BMW M3 E92 - természetesen mindkettőt üveghangon hajtott állapotában.

Galériánkban egy rakat új kép a Bestiáról, a videó pedig alább - enjoy szemcsó