Budapest, 2011. február 24. Az elemeire szedett, majd újra felépített brutális erejű Chevrolet Camaro SS – ahogyan azt nagyon sokan várják – végre teljes pompájában kigurulhat a garázsból: új, Hell design-nal felvértezett külseje után a napokban ugyanis a teljesítménynöveléssel is végzett a szerelőcsapat. Gabura Krisztián, az átépítés irányítója elismerően nyilatkozott, véleménye szerint a padozás eredményei önmagukért beszélnek. Varga Tamás Puci pedig izgatott várakozással ült az autó volánja mögé, amelyet élesben a kunmadarasi pályán próbálhatott ki először.

Mint ahogy arról korábban már értesülhetettek az autósport kedvelői, újabb ékkővel bővült a magyar driftvilág. A Hell Energy Drink Kft. régi álmát valósította meg azzal, hogy egy Amerikából importált autócsoda átépítésébe fogott. Az alapból 422 lóerős autó az átalakítások előtt is egyedinek számított, a változtatásokkal azonban a kuriózumok sorába emelkedett. A kocsiról lekerült minden felesleges elem: hogy csökkentsék a súlyát, a szerelők megszabadultak a légzsákoktól, az ABS-től, és a jelzőműszerektől is. A gyári műszereket teljesen száműzték, a pilótát egy központi, integrált kijelző tájékoztatja a legfontosabb információkról. Ahhoz azonban, hogy a végül 590 lóerősre, és 780 newtonméterre duzzasztott autócsoda bírja Puci kiképzését a driftpályákon, komoly szerkezeti átalakításokra is szükség volt. A gyári lengőkarokat masszív GE szemes lengőkarokra cserélték, a futómű teljes geometriai átalakításon ment keresztül, de nagyobb teherbírású, keményebb rugók beépítése is elengedhetetlen volt ahhoz, hogy a Camaro bírja az extrém igénybevételt. A megnövekedett motorteljesítmény miatt a komplett differenciálművet cserélték, illetve dupla tárcsás kuplungszerkezet építettek a kocsiba.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

A fékpados teljesítménymérést mind a Hell Energy, mind az átalakítást kivitelező mérnök csapat részéről nagy várakozás előzte meg, hiszen ez az a pillanat, amikor– a monitoron megjelenő számok tükrében – kézzel foghatóvá válik több hónapos munkájuk eredménye. A műszerek által mért teljesítménnyel elégedett lehet a csapat, hiszen már 1500-as fordulatnál 500 Nm-es az autó, a csúcsnyomaték (2500-as fordulattól) pedig már 700 Nm felett jár a kocsi. Lóerő tekintetében jelenleg a Camaro 590-nél állt meg, a szerelők ugyanis a labilis üzemanyagrendszer miatt nem akarták tovább „feszíteni a húrt”. Ahogy Gabura Krisztián elmondta: „Az eredményekből azt a következtetést vontuk le, hogy egy stabilabb üzemanyagrendszert kell kialakítanunk a kocsin ahhoz, hogy tovább tudjuk fokozni a versenyautó teljesítményét. Megítélésem szerint még legalább 80-100 lóerő van a Camaroban, de ez igazából majd csak a következő mérésnél fog kiderülni.” A további teljesítménynövelést a teszttől, illetve a Hell Racing Team kiváló driftere, Puci személyes tapasztalataitól teszi függővé a csapat, ugyanis jelen pillanatban egyáltalán nem biztosak abban, hogy szükséges tovább fokozni a teljesítményt, hiszen nagyon fontos kritérium, hogy a megnövelt teljesítményt át lehessen „vinni” az útra.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

Kihasználva az elmúlt hetek enyhe, kora tavaszi időjárását, a Camaro lelkes szerelőcsapata és tesztpilótája, Varga Tamás, egy napra birtokba vették a kunmadarasi pályát, hogy élőben is megnézhessék, mit tud a feltuningolt járgány. A pilóta visszajelzései rendkívül fontosak a szerelők számára, hiszen ezek alapján lehet beállítani az autót úgy, hogy a brutális tuning ellenére vezethető maradjon. A Hell Racing Team drifterét már az első teszten rabul ejtette a Camaro: „Megmondom őszintén, nem számítottam rá, hogy az autó ennyire jó lesz… Sajnos az első teszt alkalmával csak keveset tudtam menni vele, de remek érzés volt vezetni. Az azonban a rövid teszt alatt is érezhető volt, hogy az autó bivaly erős, ugyanakkor jól irányítható. A futóművet még egy picit kell majd állítani, az én vezetési stílusomhoz túl „puha”. Összességében csak jókat tudok mondani a Hell versenyautójáról, még mindig van benne fantázia, és a határ a csillagos ég…!” – nyilatkozta Varga Tamás Puci.

A Camaro március 25-27. között debütál a BNV területén az – immár hatodik alkalommal – megrendezésre kerülő Carstyling Tuning Show-n. Közép-Kelet Európa legnagyobb hasonló jellegű rendezvénye minden eddiginél nagyobb felhajtással és egy exkluzív bemutatóval várja a látogatókat. A 6200 köbcentivel és 590 lóerővel bíró „szörnyeteg“-et a HELL standján lehet majd testközelből megnézni, ahol az energiaital háziasszonya, az autó-őrült szépségkirálynő, Dammak Jázmin várja azokat, akik még többet szeretnének megtudni a teljesen átépített autócsodáról.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!