Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A hagyomány kötelez. A Frankfurti Motor Show-n minden évben, így 2003-ban is a legexkluzívabb autócsodáikat mutatják be a legnevesebb gyártók. Az AC Schnitzer, az egyik legnagyobb német tuningcég, a BMW Z4 3.0i-re építve dolgozta ki a V8 Topster koncepcióját, melyben az autó egyetlen csavarját sem hagyták érintetlenül. A legszembetűnőbb változtatás az elődjénél 13 cm-el szélesebb, átalakított, narancsszínben tündöklő kaszni, de az igazi csemegét e mögött találjuk.

A Motor

A jármű szívét egy 4941 ccm-es nyolc hengeres BMW M5 aggregát keményen felhúzott verziója alkotja. A mérnökök sokat finomítottak a hengerfejen, emeltek a kompresszión (11.5:1), emellett a vezérlést is egy az egyben újraprogramozták. Hogy hatékonyabbá tegyék a gázáramlást egy környezetbarát, rozsdamentes acélból készült kipufogórendszert szereltek fel a kocsi alá, mely kétoldali dupla krómvégeken keresztül kommunikál a külvilággal.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Az M5-höz képest a Z4-esben helyszűke miatt kissé át kellett rendezni a motorteret. Az olaj adagoló rendszer is optimalizálásra került, ami az olajteknő és az olajpumpa módosítását vonta maga után. Végezetül hatékonyabbá tették a levegőáramlást: új gégecsövek és dupla légszűrőház hozzáadásával a szívó oldal optimalizálása tökéletesre sikeredett.

A Topster ezekkel a módosításokkal 450 LE leadására képes, melyhez brutális, 520 Nm-es nyomaték párosul. Végsebessége 305 Km/h, álló helyzetből a 100-as tempó eléréséhez pedig 4,5 mp-re van szüksége.

A futómű

Hogy elbírja a motor megnövekedett erejét, a futómű is módosításra került - sőt szinte egy az egyben kicseréltek minden alkatrészt.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Az autó megállításáért az AC Schnitzer nagyteljesítményű fékrendszere felelős. A nagyobb féktárcsák (365 X 32 mm elöl, 328 X 20mm hátul) mellett a betéteket és a féknyergeket is lecserélték.
A motorsportban a megfelelő és kényelmes irányítás a legfontosabb szempontok közé tartozik, ezért az AC Schnitzer nagy hangsúlyt fektetett a megfelelő felfüggesztésre. A V8 Topster-ben speciális, 9 fokozatban állítható versenyfelfüggesztéssel érik el az optimális eredményt. A maximális 35 mm-es ültetés mellett a kőkemény sportrugók gondoskodnak a sportos és stabil vezetési élményről.

Hogy kanyarokban se legyen okunk panaszra, cég az első és a hátsó felfüggesztéseknél is stabilizátorokkal látta el a gépet, amit kifejezetten a Topster számára fejlesztett ki. További újdonság még a motortérben található toronymerevítő, szintén egyedileg ehhez a típushoz fejlesztve.

A Topstert az AC Schnitzer Typ IV-es felnijeivel látta el. A gyönyörű 20 colos felniken elől 255, hátul 305 mm széles gumik feszülnek.

A Kaszni és az utastér

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Első ránézésre látszik, hogy a V8 Topster hatalmas beömlői egy rendkívül erős motor hűtését látják el. Újdonság rajta a komplett első légterelő mely jelentősen megnöveli a kocsi elejére ható leszorítóerőt. A hatalmas beömlő amellett, hogy nagymértékben hozzájárul a motor hűtéséhez, a lökhárítóba integrált xenon fényszórókkal együtt egy valóban egyedi megjelenést kölcsönöznek a Topsternek. A küszöbök - melyek emberesen meg is nyújtják az autó sziluettjét - természetesen a hátsó fékek hűtéséért is felelősek a beépített légbeömlőknek köszönhetően. A rendkívül ízlésesen kialakított hátsó toldat a diszkrét, de eltalált két részból álló hátsó szárnnyal együtt egy nagyon szép befejezést ad a járgánynak.

A végére hagytam a legszembetűnőbb változtatást: a tetőt. A Z4 Roadstertől eltérően a Topster ugyanis fedett, mégpedig nem is akárhogyan: a speciális kialakítású fedőelem - amellett, hogy egy teljesen homogén, coupé-szerű megjelenést kölcsönöz az autónak - nagymértékben hozzájárul a kaszni további merevítéséhez is. A rajta található tetőspoiler a hátsó szárnnyal együtt járul hozzá a leszorítóerő növeléséhez, nagy sebesség mellett.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A V8 Topster belső tere az AC Schnitzer BMW-k számára kifejlesztett alkatrészeit, valamint kifejezetten a Topster számára előállított elemeket is tartalmaz. Ilyenek például a fekete bőrbevonatú sportülések, valamint a kormánykerék és a kézifék, melyek a kocsihoz igazodva szintén narancsban tündökölnek. Narancssárga velúr szőnyeg és az AC Schnitzer logójának kombinációja teszi teljessé a vezetőfülke harmonikus képét.

A V8 Topster koncepcióautó, melynek sorozatgyártása nem valószínű, hogy valaha is beindul. Ha igen, annak is csak a gazdagok örülhetnek - a narancssárga csoda ára ugyanis 185.000 euro. És nem adom el ;)