„Lezárult az első magyarországi páros hangnyomás versenysorozat.”
„Eredményt hirdettek Tökölön a leghangosabb autók versenyén.”
„150 dB feletti eredmény a hétvégi Kicker dB Cup döntőn.”

Gyerekkorom utcai Esti Hírlap árusai – öregebbeknek: rikkancsai - valami ilyesféle szalagcímeket kiabáltak volna hétfőn, a hétvégi Kicker dB Cup páros hangnyomásverseny döntőjéről. Ma már nincsenek rikkancsok, sem az említett bulvár napilap, de a szalagcímek igazak.

Egy gyönyörű napsütéses hetet izgultunk végig, hogy szombatra még tartson ki az indián nyár, s bár a napot nem láthattuk, de legalább száraz időben rendezhettük meg a 2010-es hangnyomásverseny sorozatunk döntőjét.
Tavasszal még szkeptikusak voltunk, mert mindenkitől azt hallottuk, hogy nem lehet egy újabb hangnyomásverseny sorozatot bevezetni Magyarországon, nincs elég versenyző, nem jönnek majd el az egyes helyszínekre, nem áldoznak erre pénzt stb. stb. stb.


Ennek fényében, óvatosan öt helyszínt, öt fordulót terveztünk. Az érdeklődés a versenyzők részéről, a versenysorozatunk meghívása különböző rangos rendezvényekre azt eredményezte, hogy végül nyolc fordulóra bővült ki az első Kicker dB Cup versenysorozat. (Még a döntő napján is megjelentek új arcok, új autók, akik szerettek volna indulni a versenyen, de ezt már csak jövőre tehetik meg.)
Tökölön indult és itt is ért véget a versenysorozat. Még az időjárás is közel egyforma volt – borongós, felhős, hűvös idő – csak a szezon elején, április 10.-én, Tökölön talán egy kicsit jobban fújt a szél...vagy akkor még nem szoktunk annyira hozzá a reptéri időjárásokhoz.

Már az első futamon közel húsz induló igazolta az elképzelésünk helyességét, létjogosultságát. Akkor még egy kicsit akadozva, mondhatni körülményeskedve bonyolítottuk le a versenyt, de ez a futamok alatt egyre gördülékenyebbé, olajozottabbá vált.

Következett május 1. Taszár. Napfény, 30 fok meleg, sok induló, még több nézelődő, izgalmas összecsapások, 145 dB feletti eredmények, jó hangulat, újabb nevezők, még több csinos lány...
Csak címszavakban, de azt hiszem minden benne van. Ekkor már sejtettük, hogy sikeres lesz az első páros hangnyomásverseny sorozatunk...
...és két hét múlva jött a hideg zuhany Debrecenben. Már féltünk egész héten az időjárás jóslatoktól, de bizakodva leautóztunk. A debreceni reptéren a szokottnál is hidegebb idő és hangulat fogadott. Már a kapuban ácsorgó biztonságisok is azt rebesgették, hogy ma nem lesz nagy tumultus a bejáratnál a karszalagokra várva. Sajnos bejött a jóslatuk, és pár tíz megszállott autóson kívül alig-alig jöttek nézelődők is. Dél körül pedig leszakadt az ég, és elmosta az addig még pislákoló reményeinket is. Nem ez a nap lett, és nem ez a helyszín a kedvencünk a sorozat állomásai között.

Ahogy a régi mondás tartja: „...egyszer hopp, máskor kopp...”. A mi esetünkben is ez volt megfigyelhető. Amilyen balul sült el a debreceni hétvégénk, olyan jól sikerült a június 12.-i éjszakai futam. Valószínűleg számított az is, hogy előtte való szerdán egy őrült drift felvonulásban volt része az éjszakai Budapestnek. Egy biztos, nagy érdeklődés, látványos verseny jellemezte ezt a futamot.
Az eredmények is figyelemre méltóak voltak, hiszen itt mér 147 dB-es teljesítménnyel is találkoztunk. Már a visszatérő versenyzők is készültek, és faragtak a rendszerükön, a minél hangosabb eredmény érdekében, de persze jöttek az „újoncok” is, nem is kevesen és nem is akármilyen verdákkal.Depo találkozón lebonyolított két fordulót követően ismét egy gyorsulási helyszín következett.

Augusztus 15. Pécs. Féltünk, hogy megismétlődik a debreceni szerencsétlen nap, s reggel még az eső is elkezdett csepegni, amikor a hangnyomás állványzatát állítottuk, de azután mintha megfordult volna a világ. Kisütött a nap, jó idő lett, és a versenyzők és az érdeklődők is megjelentek a reptér betonján. Még szinte össze sem állítottuk a rendszerünket, amikor a nevezők már kérték tőlünk a nevezési lapokat. Ekkora érdeklődésre végkép nem számítottunk, mint ahogy ilyen nagy versenyre sem. Itt már a későbbi „C” kategória összesített bajnoka - Mészáros Norbi – Seat Leonjával 149 dB feletti eredménnyel döbbentette meg a jelenlévőket. Megmutatta a foga fehérjéjét a Nagy Imre is VW golfjával. Sejthető volt az Ő döntő belli eredménye is. És persze a csinos lányokban itt sem volt hiány...

A szeptember 4.-i SzeptEmber Feszt rendezvény, mint utolsó lehetőség kínálkozott a meghívásos döntőre való bejutásra. A rossz, esős idő ellenére viszonylag sok nevező, új arcok és autók jelentek meg mind a három kategóriában. Markó Zsolt a későbbi „C” kategória döntős II. helyezettje is itt indult először és vívta ki a döntőre való meghívás jogát.
A döntő helyszíne – Tököl, reptér – és a fő rendezvény – négypályás, nemzetközi gyorsulási futam -, jó alapot adott a sikeres lebonyolításhoz. A Monster Energy most két járművel is megjelent. A rendezvényeken már többször láthattuk a Kicker hangrendszerrel felszerelt Iveco Van-t, de most a legkisebb Monster is oda gurult...


Erre a megmérettetésre azokat a versenyzőket hívtuk meg, akik a sorozat valamelyik állomásán helyezést értek el a kategóriájukban. Sajnos többen jelezték, hogy nem tudnak eljönni a döntőre, de azért így is szép számban gyűltek össze a döntősök. Összesen 16 autó jelentkezett le a kvalifikációs mérésnél. Ekkor már tudni lehetett, hogy a legkeményebbek eljöttek hazavinni a díjakat és a dicsőséget, ami azonban senkinek sem hullott az ölébe...

A „legkisebb A” kategóriában már az első összecsapásoknál 144 dB feletti értékek születtek. A dobogós helyekért körbe csatáztak az esélyesek, aminek a végén Péntek Norbert 134.4 dB-el szerezte meg a harmadik helyet. A döntőt Gombos Krisztián és Nagy Imre vívta. Krisztián 145.2 dB-el a második helyre szorult Nagy Imre VW Golfja mögé, ami a döntőn 147.5 dB-t produkált.

Jellemző arra, hogy az „A” kategória mennyire nem kicsi, ill. mennyire versenyképes a teljes mezőnyben az, hogy az itteni győztes, sőt a második helyezett is nagyobb eredményt produkált, mint a „B” kategória második helyezettje! A valósághoz tartozik, hogy az „A” kategóriában indulók jellemzően kisebb légterű autói jobban megfelelnek a hangnyomás versenyek nagyobb eredményeinek eléréséhez, míg a „B” kategóriát inkább a nagyobb egyterűek, kombik jellemezték.
Az igazán nagy eredményeket itt is, csakúgy, mint a „C” kategóriában a kisebb egyterűek érték el.


Jöttek a középsősök, azaz a „B” kategória indulói. A legnépesebb csoportban nagy összecsapásoknak lehettek szem és fültanúi az érdeklődők. Az SCA Team ismét kitett magáért, Kiss Gergely – a ki végül a II. helyet tudta megszerezni – 148.2 dB-el mutatkozott be, bár ezt követően még 148,5 dB-t is nyomott. A Pécsen bemutatkozott Pap Zoli Ford C'Max-ával 143.7 dB-el nyerte az első összecsapást, de Süvi – Süveges Zoltán - is odatette magát, hiszen 149.1 dB-t nyomott elsőre. A negyedik párosból Buday Balázs 142.8 dB-el jutott tovább, amit hiába fejelt meg egy 143,0 dB-es teljesítménnyel, ez csak a III. helyért vívandó elődöntőre volt elég. Ott viszont a Focusa alulmaradt a márkatárssal szemben és így 144 dB-el Pap Zolié lett a bronzérem. Az talán vigasz lehet a III. helyezettnek, hogy a két Zoltán előzetes harcát az a Süvi nyerte, aki később 149.3 dB-el a végső győzelmet is begyűjtötte.


„C” kategóriában sajnos csak a legerősebbek képviseltették magukat. A három induló körversenye azonban nem maradt minden izgalomtól mentes. Az első körben Mészáros Norbi Seat-ja Markó Zsolti egykori bajnok C2-esével küzdött. 149.8 : 147.8 lett a végeredmény Norbi javára. Ezt követően Ombódi Szilárd Bass Car Suzukija mutatkozott be Zsolti autójával összemérve betonozott erejét, ahol 148.6 dB-el győzedelmeskedett. A harmadik páros eredményétől már csak az függött, hogy tud-e Norbi még újítani, meg lesz-e a 150 dB feletti eredmény.


Segítségben nem volt hiány, legalább hatan feküdtek az autón, amikor elindult a mérés. A Bass Car „csak” 148,3 dB-t tudott kifacsarni a hangszórókból, de Norbi eredményjelzőjén először a 150,0 majd a 150,3 dB csalt ki a nézőkből elismerő morajt, majd vastapsot.


A díjátadón minden résztvevő döntős elismeréséül oklevelet kapott. A dobogós helyezettek az oklevélen kívül dísztálat és serleget, valamint Automap Kft. vásárlási utalványt kaptak.
Az első helyezettek 1-1 karton Monster energia itallal is gazdagabbak lettek.

Reméljük, hogy a fordulóról fordulóra növekvő érdeklődés kitart majd 2011-ig, amikor újra útjára indulhat a Kicker dB Cup páros hangnyomásverseny második évadja...

rahi