Az új Lorinser CLK
A kifejezetten Mercedesek cicomázására és átépítésére specializálódott német Lorinser cég egy komplett tuning csomaggal rukkolt elő erre az új CLK-ra. A koncepció egyedi légterelő szettből, teljesítménynövelésből és a futómű megerősítéséből áll össze.
Az új légterelő szett dinamikus vonalvezetése egy erőteljes, egyéni karaktert kölcsönöz az egyébként is durva megjelenésű CLK-nak. A legszembeszökőbb változtatás a szériához képest az átalakított első lökhárítő. A gyári vonalnál néhány centivel mélyebbre nyúló toldat szerves részét képezi az új alkatrésznek, az egyéni formájú rácsozott beömlő - a mellé kétoldalt beépített fényszórókkal - pedig egy egészen új arcot ad az autónak. Az orron található gyári hűtőrács viszont maradt az eredeti, ezen kívűl – a gyökerekre adni kell alapon - a rajta éktelenkedő hatalmas Mercedes jelet sem mozdították a helyéről.
A széles küszöbök elegánsan kapcsolják egységgé az autó elejét és hátulját, a rajtuk található vágások pedig egytől-egyig a hűtésért, a kedvezőbb aerodinamikáért, és az ebből nyerhető extra lóerőkért felelnek. Ugyanilyen szerepet játszanak a hátsó lökhárítón található nyílások is. A hátsó lökhárító az elsőhöz hasonlóan szintén ízlésesen össze lett dolgozva a légterelő toldattal, ebbe integrálva találhatjuk meg a kétoldalt elhelyezkedő króm kipufogóvégeket. Az erőt sugárzó, ugyanakkor rendkívül harmonikus karakterű készlet mérnöki pontossággal passzol a CLK-ra, mindez természetesen alapvető jellemvonása a Winnendeni székhelyű cég alkatrészeinek.
Az optikai csomag mellett a motor sem maradt érintetlen, egy hatékony teljesítménynövelő kúrán esett keresztül: a Lorinser utólag beépített kompresszorának köszönhetően a CLK 394 LE teljesítményre képes, ami mellé 530 Nm-es maximális nyomaték párosul. A megnövekedett teljesítmény mellé speciális felfüggesztéseket is kapott az autó, így ezzel az optika-motor-futómű kombinációval az autó vezetése is egy élménybe illő érzés válik.
A Lorinser csomagra a koronát természetesen a könnyűfém felnikkel tehetjük fel. A cég a koncepcióhoz 17 - 19 inches felniket ajánl, ezek közül is a brutális, 5 küllős RS5-ösöket 8,5x18-as mérettel előre és 9.5x18-assal hátra. Az monoblok RS5-ösök mellett szintén jó választás a 2 részből álló LM6-os is 8,5x19 első és 9,5x19-es hátsó mérettel. Szóval erre majd Ti is figyeljetek oda nagyon :)
Végeredményként a Lorinser CLK nem lett más, mint a brutalitás, a sportosság és az elegancia harmonikus elegye: ahogy a nagymúltú német cégtől ez elvárható is volt, ismét egy tökéletes koncepció született.
Most már csak spórolni kell rá.
Az új légterelő szett dinamikus vonalvezetése egy erőteljes, egyéni karaktert kölcsönöz az egyébként is durva megjelenésű CLK-nak. A legszembeszökőbb változtatás a szériához képest az átalakított első lökhárítő. A gyári vonalnál néhány centivel mélyebbre nyúló toldat szerves részét képezi az új alkatrésznek, az egyéni formájú rácsozott beömlő - a mellé kétoldalt beépített fényszórókkal - pedig egy egészen új arcot ad az autónak. Az orron található gyári hűtőrács viszont maradt az eredeti, ezen kívűl – a gyökerekre adni kell alapon - a rajta éktelenkedő hatalmas Mercedes jelet sem mozdították a helyéről.
A széles küszöbök elegánsan kapcsolják egységgé az autó elejét és hátulját, a rajtuk található vágások pedig egytől-egyig a hűtésért, a kedvezőbb aerodinamikáért, és az ebből nyerhető extra lóerőkért felelnek. Ugyanilyen szerepet játszanak a hátsó lökhárítón található nyílások is. A hátsó lökhárító az elsőhöz hasonlóan szintén ízlésesen össze lett dolgozva a légterelő toldattal, ebbe integrálva találhatjuk meg a kétoldalt elhelyezkedő króm kipufogóvégeket. Az erőt sugárzó, ugyanakkor rendkívül harmonikus karakterű készlet mérnöki pontossággal passzol a CLK-ra, mindez természetesen alapvető jellemvonása a Winnendeni székhelyű cég alkatrészeinek.
Az optikai csomag mellett a motor sem maradt érintetlen, egy hatékony teljesítménynövelő kúrán esett keresztül: a Lorinser utólag beépített kompresszorának köszönhetően a CLK 394 LE teljesítményre képes, ami mellé 530 Nm-es maximális nyomaték párosul. A megnövekedett teljesítmény mellé speciális felfüggesztéseket is kapott az autó, így ezzel az optika-motor-futómű kombinációval az autó vezetése is egy élménybe illő érzés válik.
A Lorinser csomagra a koronát természetesen a könnyűfém felnikkel tehetjük fel. A cég a koncepcióhoz 17 - 19 inches felniket ajánl, ezek közül is a brutális, 5 küllős RS5-ösöket 8,5x18-as mérettel előre és 9.5x18-assal hátra. Az monoblok RS5-ösök mellett szintén jó választás a 2 részből álló LM6-os is 8,5x19 első és 9,5x19-es hátsó mérettel. Szóval erre majd Ti is figyeljetek oda nagyon :)
Végeredményként a Lorinser CLK nem lett más, mint a brutalitás, a sportosság és az elegancia harmonikus elegye: ahogy a nagymúltú német cégtől ez elvárható is volt, ismét egy tökéletes koncepció született.
Most már csak spórolni kell rá.
X
Jelenleg ezt olvasod: Az új Lorinser CLK