Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

Az Audi TT-RS tulajdonosok nagy örömére újabb erőnövelő szett jelent meg a piacon, ezúttal a B&B jóvoltából. A 450 lóerős végeredmény a gyári V8-as R8-nál is gyorsabbá teszi az autót, igaz ehhez azért nem árt egy jól felkészült pénztárcát fenntartani.

Mivel Quad-nak valamiért nem igazán szívügye ez a hazai üdítőitalhoz hasonló nevű márka, gyorsan végig is szaladunk a lényegen, ami legfőképp motorikus opciókból áll. A 640 Nm-re növelt nyomaték segítségével a 0-100-as gyorsulás csupán 3.7 másodpercig tart, de 200 km/h-s sebesség eléréséhez is csak 14.2 mp szükséges. A végsebesség kereken 300 km/h.

Maga a tuning 4 lépcsőben valósul meg. Első lépésként vezérlő elektronika optimalizálás és 0.2 baros turbónyomás emelés történik, amiért "mindössze" 1.950 eurót kérnek el és a lovak száma máris 410-re emelkedik. A következő lépés további 0.25 báros nyomást és jobb hűtés elérését tartalmazza, az első lépcsővel együtt 2.950 euróért. Az értékek ezek után 425 LE-re és 595 Nm-re módosulnak.

Innentől pedig igazzá válik a mondás, miszerint egy bizonyos teljesítmény után minden egyes lóerőre áldozott pénz exponenciálisan növekszik. Ennek megfelelően a következő lépés, ami újabb vezérlésprogramozást, valamint egy sport kipufogórendszert foglal magába, már 8.950 euróra emeli a kifizetendő összeget. Mindezt 442 LE-ért és 625 Nm-ért csúsztatjuk a kajánul mosolygó cégtulaj zsebébe.

Utolsó lépcsőként egy nagyobb légszűrőért és a 450 lóerőért összesen 12.950 eurótól esünk el, azaz az utolsó 2 lépésben 25 lóerőért pontosan tízezer egységet kell kiperkálni a nálunk még be nem vezetett közös európai pénzből.

Ha még maradt valami a tárcánkban természetesen felkészíthetjük az autót a sportos vezetésre, 20 mm-s ültetéstől az erősebb fékeken keresztül az aerodinamikus kiegészítőkig bármivel ellát bennünket a B und B. Vagy ha már a birtang teljesítmény megvan, lehet akár rögtön szaladni máshova is optikáért, mert mint azt korábban láttuk, külsőleg is építhető R8 a TT-ből.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!
Quadnak igazából semmi baja a B&B-vel :) Quad egyetlen siráma, hogy mióta - idestova 2 éve - új gépet vett, ez a fránya altgr-C billentyűkombón helyet foglaló "&" jel egész egyszerűen b.szik működni. Korábban ha lenyomtam, még a képernyő is bevillogott, ekkor fedeztem fel, hogy az ATI Catalyst vezérlőben ide bizony be van állítva egy gyorsbillentyű. Miután kiszedtem, a villogás megszűnt, de "&" jel továbbra is csak a karaktertáblából van. Jobb esetben vágólapról, ha már egyszer kibogarásztam. Így meg a fenének van kedve minden egyes B&B szótagot hosszú másodpercek alatt leírni. Mindenesetre ha valaki járt már így, esetleg megírhatná a megoldást :) uff: Quad