Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

A világhírű EDO Competition csapata ismét nem fért a bőrében. Tavaly már hallhattunk a Ferrari csúcsragadozójához, az Enzo-hoz gyártott teljesítmény tuning csomagjukról. Akkoriban némi ujjgyakorlattal nevetve hoztak ki plusz 50 lóerőt a 650 paripás ménesből. Idén ezt kicsit tovább gondolták.

Minden bizonnyal inkább presztízsépítés, mintsem egy tátongó piaci rés betömése állhat a mindössze 350-es példányszámban gyártott sportautóhoz kihozott új csomag mögött. Az Edo Competition, olyan mutatványok után, mint a pályára épített Ferrari FXX, vagy a Maserati MC12 Corsa utcai változatának elkészítése, idén is megmutatta a vetélytársaknak, hányas a kabát: a legmagasabb kategória tuningjában, még mindig ők a császárok.

A cél ezúttal a 800 lóerős álomhatár átlépése volt, mely már 150 egységgel szárnyalja túl a gyári teljesítményt. Mindez azért több verejtékkel járt, mint a chiptuningot és sportkipufogót tartalmazó korábbi csomag: a Ferrari FXX-nél használt hengerfej és dugattyúk, új vezérműtengelyek, szeleprugók, hajtókarok, leömlők, kipufogó oldalon pedig egy magas áteresztésű katalizátor került pluszban beszerelésre. Mindemellett új légszűrő rendszer, üzemanyag hűtő rendszer, izmosabb kuplung és olaj pumpa került az autóba, és még sorolhatnánk – a lista rendkívül hosszú, és mellé nagyon költséges is – egy ilyen kaliberű módosítás esetén azonban mindez nem meglepő.

A végeredmény sem piskóta: a kereken 800 paci mellé több, mint 380 km/órás végsebesség, valamint 19 másodperces 0-300-as gyorsulás dukál. Összehasonlításul, az örök etalon, 1.001 lóerős Bugatti Veyron ilyen téren mindössze 2.3 másodpercet ver rá az Edo Competition üdvöskéjére.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!