Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

Manapság divatos dolog SUV-okkal róni az utakat, főleg Magyarországon, ahol lassan mással már nem is érdemes közlekedni, mert a kátyúk okozta károkból össze lehet spórolni egy használt terepjáróra. Na, a BMW az X6-ossal kis újítást próbált vinni a járműpalettára, így jött létre a SAV: Sport Activity Vehicle. Vagy az az anyag, mely a gyomrunkat mardossa, mikor szemlesütve húzódunk a külsőbe a vadul villogó X6 elől a pályán. Nem hiába, az autó igazi státusz-szimbólum megjelenése óta. Hogy egy ilyen, már gyárilag is szép kocsiból lehet-e többet kihozni? Erre próbált választ adni a világhírű német Hamann Motorsport.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A külsején szinte mindent bevetettek, amit be lehet. Színügyileg a mai trendet követték, sok fehér felület megbolondítva pár fekete elemmel – nem csúnya. Az első spoiler átszabásánál jobb ötlet híján az új Audikból ismert ledsorokat helyeztek el, abból is rögtön oldalanként kettőt. A gyári, csont alakú front sokkal robosztusabb lett és a beömlőket is több részre osztották a sportosság jegyében. A hátsó spoilerhez is került egy kis toldás, szárnyból pedig kicsi és nagy közül is lehet választani, igény szerint. Lehetőség van a gyári motorháztető helyettesítésére ultrakönnyű Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!karbon elemmel, ami az autó méretét tekintve valószínűleg jelentős súlyfeleslegtől szabadítja meg az X6-ost, az össztömeget tekintve azonban ez inkább a szinte mindegy kategória. Rengeteg felnit kínál a cég, melyek közül a leg-leg a 23 colos DESIGN EDITION RACE ANODIZED típus, 315/25R23 gumikkal borítva.

Ha már ott voltak, a belsőn is változtattak egyet s mást, legjobban talán az „amit lehet, burkoljunk le mindent alumíniummal” írja le a munkát.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Érdemes a motorról is beszélni, hiszen a gyárilag sem gyenge erőforrásokat sem kímélték. A 3.5-ös benzines, duplaturbós változat 306 lóerőről 360-ra izmosodott, míg az ugyanekkora űrtartalmú, szintén 2 turbós dízel 286 helyett 320 LE-t présel ki magából. Utóbbinak a nyomatéka is jelentősen növekedett, 580 helyett 660-al gazdálkodhatunk. Kíváncsi lennék, hogy az izmosítás után a gyárilag megadott hihetetlen 8.9 l-es fogyasztás hogyan módosult.

Összefoglalásul a végeredmény szépnek szép, jónak jó, de azzal talán mindenki egyetért, hogy ugyanez bőven elmondható a gyári állapotban hagyott verzióról is.