Amint az ABT Sportsline mérnökei és tervezői nekifognak egy SUV-öt tuningolni, akkor biztosak lehetünk, hogy egy igazán különleges járművet alkotnak. Így volt ez a Touareg, AS7 és a Tiguan esetén is – és folytatódik az új ABT Q5-tel.

Az izmos terepjáró már önmagában prémium modell a kompakt SUV-ök kategóriájában, de „egy ilyen csodálatos autó számunkra mindig ösztönzés, hogy valami különlegeset alkossunk”, mondta Hans-Jürgen Abt. Az ABT Sportsline igazgatója elmondása szerint:„a filozófiánkat az autó karakterével összhangba hozzuk”. Az ABT Q5 esetén ez tökéletesen sikerült: az allgӓui SUV gyors, erős, elegáns, extravagáns és extrém sokoldalú – és ezért ötszörösen jó.

Az ABT Q5 kihangsúlyozza, hogy minden oldalról harmonikus és egyedi. Az integrált alvázvédelemmel rendelkező első köténylemez remekül kiegészíti a hátsó köténylemezt. Elegáns módon elrejti a vonóhorgot, mely ha szükséges kihajtható. A hatalmas hűtődíszrács, a sárvédő szélesítések, az első részt körvonalazó sárvédő légbeömlőkkel és a dinamikus ajtószegélyekkel együtt alkotnak egységet. A hátsó szárny, a négycsöves kipufogó kivezetés és a 20 colos BR keréktárcsák is remekül beleillenek a képbe. Az ABT Q5 mindenhol megállja a helyét: mindegy, hogy egy luxushotel előtt, vagy a sörkertnél, mindenhol alkalmas.

Ahogy a kempteni nagytestvérnél, az AS7 esetén, úgy a Q5-nél is az „S” a „SUV” szóban „különösen sportosat” jelent. Mert egy igazi ABT-nak csak akkor van igazi teljesítménye, ha mind a négy kereket meghajtja. Mindkét dízel igazán jól tejesít: a 2.0 TDI ABT Power-rel 170 lóerő (125 kW) helyett 190 lóerő (140 kW). A legerősebb persze a 3.0 TDI: ABT Power S-sel 310 lóerő illetve 228 kW (széria 240 lóerő/176 kW). Igazán meggyőző: maximális forgatónyomaték 610 Nm. A 2.0 TFSI is megfelelő a SUV-nek: ABT Powerrel a 211 lóerőből (155 kW) 240 lóerő (177 kW) lesz.

Aki nagyobb teljesítmény szeretne, annak a futóművet és a fékeket az erőkifejtéshez kell igazítania. Ezért kínál az Abt a Q5-höz is ültető rugókat, vagy az ABT szintszabályzást, a CDC légrugók elektronikus leültetését. A megálláshoz pedig sport fékrendszert maximális biztonsággal, amit a megnövelt követelményekhez igazítottak. A 380 mm-es féktárcsák felelnek meg a gyors SUV-höz – a 20 colos BR vagy AR keréktárcsák mögött pedig extrém jól néznek ki.

Az Audi Q8-hoz készült kiegészítők pedig már itthon is megrendelhetők a hivatalos hazai disztribútortól, az Abt Sportsline Hungary-től.