Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

A neves Alfa Romeo specialista Autodelta legfrissebb alkotása egy egyedi megrendelésre készült Spider GTV, melybe a cég mindent beleadott, amit csak lehet: megnövelt teljesítmény, biztonság, valamint felturbózott design - már amennyit ebből a meglehetősen extrém megjelenésű autóból ki lehet hozni.

Az Autodelta Spider Superflow névre hallgató koncepció a hírek szerint egy tehetősebb tulajdonos elképzeléseinek realizálódása a három dimenziós térben, aki a számos tucatszámra gyártó tuning cég helyett az angol kompániát kereste meg átalakítási ötleteivel. Az elkészült csomag tehát egyetlen példányban létezik tulajdonosa Pókján, és minden bizonnyal nem is kerül majd kereskedelmi forgalomba.

Az Autodelta a már jól megszokott módszerrel állt neki az átalakításoknak, a Spider V6-os 240 lóerős motorját a Rotrex jelenlegi legfrissebb kompresszora segítségével 101 lóerővel tette erősebbé. A "Superflow" elnevezés a hagyományok szerint az utólagos csigára utál (a kompresszor neve angolul supercharger), az átalakítás pedig magával hozta az injektorok, a vezérlés, valamint a kipufogórendszer cseréjét, az igazán sportos kezelhetőségről pedig – az Autodelta állítható magasságú futóműve mellett – saját fejlesztésű sperr diffi gondoskodik.

A gyári kerekek helyét mutatós, OZ Ultralight Botticelli felnik vették át, Dunlop Sport SP Maxx abroncsokkal, mögöttük a Brembo 330 mm-és hűtött tárcsái foglalnak helyet.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A Spider optikailag teljes mértékben tulajdonosa szája íze szerint készült, akinek igazán extravagáns megjelenés volt az álma. Mindez átszabott első és hátsó lökhárítók, nagyobb „pajzs” hűtőrács, kerek, ledes hátsó lámpák, szolid hátsó légterelő, új küszöbök, valamint az Autodelta saját fejlesztésű keménytetője útján vált realitássá. Bár magát az alap autót is inkább különlegesnek lehet nevezni, mint szépnek, a szett valóban jól mutat rajta – kivétel ez alól talán a hátsó lökhárító, ahol a semmivel nem harmonizáló elnyújtott ívekbe még egy plusz tolató- és ködlámpa is került a két kipufogóvég közé...

Az autó először élőben a hétvégén lezajlott Autosport International Show keretei között debütált, Birminghamben.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!