Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

Viszonylag könnyű karosszéria és irtózatos teljesítményű motor ez a hatásos receptje a mindig nagyobb teljesítményre vágyó tuning-őrülteknek. Jól tudja ezt a HARTGE is, és az M5-ös BMW V10-es motorját az e90-es hármas után az új e92-es kupéba is implantálták. Az autó a 2006-os ESSEN-i Motorshown debütált.

De, hogy ne csak egyszerű motor beépítésről beszéljünk, a HARTGE nem hagyta érintetlenül a V10-es aggregátot. Átdolgozott hengerfej, vezérműtengely, optimalizált motorvezérlés, rozsdamentes sport kipufogórendszer jótékony hatással volt a széria motor teljesítményére, ami a módosítások eredményeként 550 lóerőt teljesít, maximális forgatónyomatéka pedig 530 Nm. Az 1670 kilós kupét 4,4 másodperc alatt repíti 100 km/h-s sebességre, végsebessége pedig 320 Km/h-ban elektronikusan szabályozott. Az erőátvitel az e60-as M5-ös széria hét sebességes SMG váltójával történik, ami Sperr diffivel egészül ki.

A maximális erőátvitelt szolgálják a 20 collos felnik is, a hátsó kerekeken 295/25R20 az elsőkön 245/30R20 méretű gumikkal. Az optimális fékerőről az első tengelyeken 380mm-es, míg a hátsó tengelyeken 324 milliméteres féktárcsák gondoskodnak, elöl 8-, hátul 4 dugattyús féknyergekkel.

Az autó stabilabb útfekvését a hatalmas felniken és a rajtuk feszül gumikon túl, sport futómű szolgálja, mellyel 30 mm-el csökkent az autó has magassága.

Az HARTGE e92-őt megjelenésében összetéveszthetetlenné teszi a V10-es motorral szerelt modellekre jellemző jellegzetes motorháztető, a karbon- visszapillantó tükrök és BMW embléma a motorháztetőn, csomagtértetőn. Karbonból jutott bőven az utastérbe is, az összes gyári díszítőelem e nemes alapanyagból készült.

A HARTGE remekműve a BMW e92-es modell 325i típusára épül. További alternatívát jelent a szedán és a kombi karosszéri iránt rajongóknak, hogy a V10-es implantáció az e90-es és e91-es modellekhez is megrendelhető.

A cikket a Bimmerteam.hu oldalnak köszönhetjük!

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!