Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!


Az új Audi TT személyében megszületett az idei év egyik legjobb tuning alapjának számító sportautó. Kicsi túlzással az új TT-t csak elrontani lehet - kevés ugyanakkor ízléses változtatással is tökéletes kinézetű sportautót készíthetnek a lelkes tuner cégek, ezáltal nagyobb hangsúlyt fektethetnek a brutálisabb teljesítmény kialakítására. Korábban már bemutattunk egy Audi TT koncepciót az Abt prezentálásában, a szintén német pedig MTM hasonlóan jó munkát végzet.

A teljesítmény tuning terén igazán kitettek magukért a cég mérnökei. Jelenleg csak a 2.0 literes turbós aggregáthoz kínálnak 245, 250, 272, illetve egy brutális 313 lóerőt teljesítő tuning csomagot. Azonban a közeljövőben a nagyobb teljesítményű 3.2-s V6-os modellhez is elkészül egy 340 lőerős kompresszoros tuning csomag, ami csont nélkül veszi majd át a legerősebb MTM TT címét.

Na, de egyelőre térjünk vissza a jelenbe, és a 2.0 literes turbós változathoz. Az autó teljesítményének kialakításában nagy segítséget jelentettek a korábban már elkészült MTM TT bimotoR versenyautó tesztelése során szerzett tapasztalatok. A bimotoR nem més, mint egy 860 lóerős, biturbós 1.8 literes aggregáttal szerelt versenyautó. A menetteljesítmény adatai elképesztőek: a papenburgi teszt pálya leghosszabb, 4km-es egyenesén elért 385 km/h-ás végsebességgel, és az új körrekorddal igen elégedett lehet az MTM csapata. Ráadásul a közeljövőben szeretnék átlépni a 400 km/h-ás (!!) sebességhatárt is.

Az optikai tuning terén az autó kicsit szolidabbra sikeredet, mint Abt-s testvére. Az MTM optikai csomagot mindössze egy új, alacsonyabb látványt kölcsönző hátsó lökhárítót, 2 brutális dupla sportdob, valamint egy látványos felni garnitúra alkotja. Mindemellett - szerény véleményem szerint - éppen annyit változtattak, amennyit kell.

Érdemes külön megemlíteni a 19”-os saját tervezésű Bimoto fantázia névvel ellátott felni garnitúrát, 255/30-as abroncsokkal szerelve.
A megnövekedett teljesítmény nagyobb fékhatást is követel meg, erről gondoskodik a méretes, 380x34 mm-es tárcsákkal szerelt MTM fékrendszer.

A cég további opcióként egy komolyabb optikai csomagot tervez, valamint természetesen a már említett 3.2 V6-os teljesítmény tuning csomag is készülőben van.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!