Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

A svájci székhelyű Sportec tuning műhely az idei Genfi Autószalon alkalmával leplezte le legújabb alkotását, a Sportec SPR1-est. Ezúttal az örök ifjú klasszikus sportautót, a Porsche 911-est alakították át, természetesen a legújabb változatot.

Az SPR1-est éltető T80 - 3,6 literes, 2 turbóval ellátott 6 hengeres boxer erőforrás 802 lóerőt, és 880 nm-es forgatónyomatékot produkál - T70-es kódjelű társa pedig 700 lóerőt és 810 nm-et - így összehasonlíthatatlan bármely autóval a maga kategóriájában. Az átalakítások során majdhogynem mindent nagyobb terhelhetőségű alkatrészekre cseréltek: kovácsolt aluminium blokk, dugattyúk és hajtókarok, könnyített lendkerék és főtengely adja a tuning alapját, mellé egy beépített olajhűtővel rendelkező hatsebességes váltó társul, természetesen megerősített kuplungszerkezettel együtt. A hajtásra egy 60%-on záró sperr differenciálmű teszi fel a koronát, de opcióként rendelhető egy még durvább sport diffi is. Kipufogó terén, a gyári elemek helyére egy pár metálkatalizátor került, a tökéletes gázáramlás érdekében.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Így a sportkupé 3 (!) másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órás sebességre, 8,6 másodperc alatt 200 km/órára, 18,9 mp alatt pedig 300 km/órára, a végsebessége pedig kicsivel 380 km/óra felett van.

Az ultrakönnyű klasszikus forgácsolt Sportec könnyűfémfelnik mögött, elől 385 mm-es, hátul pedig 350 mm-es féktárcsák gondoskodnak az autó megfelelő lassulásáról, amely 100 km/óráról 36 méteren belül állítja meg a fenevadat. Az SPR1-en fellelhető légterelők, valamint az első és hátsó lökhárítók pillekönnyű karbonból készültek.

Az SPR1-es utastere a luxusautókéval vetekszik. Hol kézzel varrott, hol gravírozott Sportec logókkal találkozhatunk szerte az utastérben. Bőrrel és alcantarával bevont, légzsákkal ellátott Sportec 3 küllős sportkormányt szereltek a régi helyére, továbbá beszerelésre került még egy Sportec alumínium pedálszett is, lábpihentetővel. Az egész műszerfal alcantara borítást kapott, az ajtókárpitokat pedig karbon betétekkel dobták fel. Az üléseket bőrrel és velúrral bevont sportos kagylókra cserélték, melyekhez opcionálisan kérhető a Sportec hatpontos biztonsági öve is.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!