Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

Az idei Essen Motorshow egy igazán exkluzív koncepció világpremierjét tartogatta a nagyérdemű számára: a turbó motorral szerelt Brabus smart forfour az első Smart, melynek teljesítménye meghaladja a 200 lóerőt.

A koncepciót a cég, mint technikai demonstrációt készítette, így nem valószínű, hogy bármilyen sorozatgyártásra is sor kerül majd a jövőben ebből a típusból, annak ellenére, hogy minden tekintetben megfelel az utcai használatra vonatkozó jogszabályoknak.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A turbóval szerelt aggregát nem kevesebb, mint 210 lóerőt présel ki magából, melyhez 300 Nm-es maximális nyomaték párosul. A motorból kihozható legnagyobb sebesség 235 km/h, az autó 0-100 km/h-ra pedig 6,5 másodperc alatt gyorsul fel. A teljesítmény megfelelő leadása érdekében önzáró difivel szerelték fel a gépet, a megállásról pedig verseny fékrendszer gondoskodik, melynek 308 mm-es tárcsái szinte kitöltik a 17”-es felnik belsejét. A futómű is igen rendesen átalakult, mindemellett egy speciális, kapcsolható szervóval rendelkező kormánymű is beszerelésre került.

A sportos megjelenést jegyében a kasznin is számos módosítás esett. Az új első lökhárító, valamint a tetőszárny a megfelelő leszorító-erőről gondoskodnak, design szempontjából pedig számos karbon-hatású kiegészítőt találhatunk, köztük a hatküllős felni-garnitúrát is. A hátsó borítás viszont – beleértve a diffúzort is – alumíniumból készült, mely remekül passzol az autó fényezéséhez, mely egy további, magas fényű lakk réteget is kapott. Szintén nem csak optikai módosítás a motorháztetőn található beömlő, mely az intercooler hűtéséért felelős.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Az utastér szintén a sportosság jegyében alakult át. A legszembetűnőbb mindenképpen a - Smartokban igencsak ritkán fellelhető – bukókeret, valamint az 5-pontos övekkel szerelt versenyülések jelentik. Mindemellett a tervezők a hátsó üléseket is felesleges plusz súlynak találták. Az egyedüli „luxust” a műszerfal Alcantara borítása jelenti, egyébként teljesen lecsupaszított az egész utastér – de ez az autó nem is a kényelem jegyében született.