Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

A Lotus Exige Cup és Exige Cup 240 névre keresztelt mini szörnyetegek a 2006-os modellévre ráncfelvarrott Lotus Exige alapjain nyugszanak, amelyeket a Lotus Sport - saját bevallása szerint - elsősorban pályacélokra készített. A sport kupékon esett változtatásokat végignézve a Lotus mérnökei láthatóan nem kispályáznak: a két új verzió megerősített kuplungot, sport kipufogórendszert, állítható sportfutóművet, izmosabb fékrendszert, sperr differenciálművet, szabályozható kipörgésgátlót, elektromos tűz-elhárító rendszert, gyújtásmegszakító kapcsolót, valamint az FIA (Nemzetközi Autómobil Szövetség) által jóváhagyott búkócsövezést kapott.

Az igazi ütőkártyát persze nem itt kell keresnünk. Amint azt a nevük is sugallja, a Lotus Exige Cup széria kétféle motor variánst tartalmaz: mindkét típus egy 4 hengeres 1,8 literes 2ZZ VVTL-i blokkal van szerelve, amely alaphelyzetben 189 lóerőt produkál. Az alapmodell (a sima "Cup") esetén ezzel ki is fújt a motorikus tuning, az Exige Cup 240 ugyanakkor kompresszort és intercoolert kapott, a motor pedig nagyobb fordulaton is pörög. A változtatásoknak köszönhetően ez a verzió - nevéhez hűen - 243 lóerőt ad le 8000-es főtengelyfordulaton és 236 Nm-es maximális nyomatékot produkál, 7000-es fordulaton.

Az új blokkal a Cup 5,2 másodperc alatt teljesíti a 100-as sprintet, 13,2 másodperc alatt a 160-as sprintet, a végsebessége pedig nem kevesebb, mint 237 km/óra. A Cup 240 természetesen ennél jobbra képes, számára 4,5 másodperc szükségeltetik a 100 km/óra eléréséhez, 11,3 másodperc a 160-as tempóhoz, a végsebessége pedig 249 km/óra.

A fékrendszert teljes mértékben a teljesítményhez igazították. Mindkét tengely végein hűtött féktárcsák találhatók, elöl AP Racing hátul pedig Brembo féknyergekkel. Kerekek terén, a pályaautózáshoz tökéletesen megfelelő Yokohama Advan A048-as abroncsok feszülnek a 8 küllős High Power ezüst fényezésű Y-type könnyűfémfelniken.

Az utastér teljes mértékben versenycélokra lett optimalizálva, ami a teljes lecsupaszításban, és a minimális műszerfal-felszerelésben merül ki. Az ajtók belsején akril és karbon hatású bőr betétek találhatók, a versenyzők pedig bőr kagylóülésekben foglalhatnak helyet.

A dolog szépsége, hogy a Lotus ezt a típust utcai autóként adta ki, amelyet hobbiként akár rögtön pályacélokra is használhat az ember. Ez mind szép és jó, bár az megint más kérdés, itthon mit kezdenénk a bukókerettel - ami ugye közúton jelenleg teljes mértékben illegális. Na jó, azért tegyük azt is hozzá, a ketrec csak egy - díjmentesen(!) - választható extra.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!