Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

Némethon egyik legnagyobb tunerétől, az AC Schnitzertől, tavaly már láthattunk egy jól sikerült tuning csomagot a BMW legújabb szériájára, így várható volt, hogy előbb-utóbb a csúcskategóriás M6-os verzión is okosítanak valamit. A lélegzetelállító végeredményt a napokban is zajló, Frankfurti Autószalon keretei között mutatták be.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A sárga-fekete színekben pompázó csoda átalakításának első lépcsőfoka a motortuning volt: az 507 lóerős V10-es M6 aggregátot a vezérlés optimalizálásával, valamint egy komplett, átalakított kipufogórendszer segítségével 552 lóerőre tornázták fel, melyhez 6200-as fordulaton 540 Nm maximális nyomaték párosul. Mindez 4.5 másodperces 0-100 km/h-ás sprintre, valamint 325 km/h-ás (elektronika által korlátozott) végsebességre elegendő.

A megnőtt teljesítményt ellensúlyozandó az AC Schnitzer saját, nagyteljesítményű fékrendszere került az autó alá. Elől 374x36 mm-es hűtött tárcsákat és 8 dugattyús féknyergeket szereltek fel, hátul pedig egy 4 dugattyús nyereg harap a gyári tárcsákba.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Felnik terén radikális átalakításra volt szükség. A maximális biztonságot előtérbe helyezve a cég mérnökei teljesen új alufelnit gyártottak a Tension-höz, a lehető legnagyobb méretben, ugyanakkor a súlyt jelentősen leredukálva: a 10Jx20” keréktárcsák mindössze 10.8 Kg-ot nyomnak, a kialakításuk pedig egyszerűen páratlan.

Futómű terén az AC SCHNITZER állítható verseny felfüggesztései kerültek felszerelésre, 30 mm-es maximális ültetést eszközölve az autónak. A stabilitás érdekében első és hátsó stabilizátorok kötik össze a tornyokat, valamint már készülőben van egy első, aluminium-karbon toronymerevítő is a típushoz.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A Tension gyönyörűen kialakított külsejének alapját láthatóan a már korábban elkészült optikai szett alkotja, azonban ez számos átalakításon esett keresztül. Az átszabott első lökhárító jókora beömlőivel minden tekintetben a motor és a fékek hűtéséért felel, ezt támasztják alá a motorháztető és az első sárvédő elemein kialakított, króm betétekkel díszített kivágások is, melyek a maximális hatékonyságú légáramlást biztosítják. Az első szoknya kialakításának köszönhetően az autó optikailag még alacsonyabbnak tűnik, mindemellett a megfelelő leszorító erőt is elősegíti, nagy sebesség mellett.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A koncepció a küszöbökön, valamint hátul is folytatódik. A fékek hűtéséért felelős bevágásokat megtaláljuk az oldalsó elemeken is, hátul pedig a 4 kipufogóvéget körbeölelő lökhárítóba építve egy karbon diffúzort is találhatunk, melyet a szerencsés tulajdonos saját igényei szerint szerelhet fel, vagy le, attól függően, hogy utcai- vagy versenycélokra használja a Tensiont. Hasonlóan működik a hátsó szárny is, mely szintén, mint opció található meg a járművön: szükség esetén egyszerű mozdulatokkal applikálható a teljesen átformált csomagtértetőre, ha pedig nincs rá szükség, a diffúzorral együtt egy speciálisan számukra kialakított helyen tárolhatók a tető alatt.

A kaszni átalakítások, melyek mindkét oldalon 25 mm-el szélesítik ki a BMW karakterét, az AC SCHNITZER extravagáns sport tükreivel egészülnek ki, és ne feledkezzünk meg a gyönyörű kétszínű festésről sem, „Magic Orange Metallic” és „Carbon Gray” színekben.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Az utastér a külső színkombinációit követi, csak mindezt Alcantara és velúr bőr formájában. A színeket az utólag beszerelt elemeken is megfigyelhetjük, a bőrözött sportülésektől kezdve sportkormányon keresztül, a sebességváltó gombig és a kézifék markolatáig. Az AC SCHNITZER logók, valamint a számos alumínium kiegészítő pedig már alapvető elemeknek számítanak a cég által fémjelzett belső optikai tuning terén.

A Tension kizárólag koncepcióautóként létezik, a komplett csomag szériagyártására minden bizonnyal a jövőben sem fog sor kerülni – talán szerepe van ebben annak is, hogy az autó értéke ezen a felszereltségi szinten közel 260.000 Eurót kóstál... igen, az bizony 65 millió magyar királyi forint.