Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

A Brabus egy igen ütős meglepetéssel készül a hamarosan megnyitó Frankfurti Autószalonra: a szerényen csak „rakétának” elkeresztelt fejlesztésük a világ leggyorsabb négyajtós sportkupéjaként debütált a nagyérdemű előtt, így újabb rekord öregbíti tovább a cég egyébként sem kis hírnevét.

A kis szériában gyártásra kerülő, Mercedes CLS modelleket megcélzó tuning csomag szívét a gyárilag az SL 600-ban található, 12 hengeres biturbó aggregát alkotja. A Brabus mérnökei a hengerűrtartalom megnövelésével (6,3 literre), speciális kialakítású főtengellyel, nagyobb turbókkal és töltőlevegő-hűtőkkel, valamint egy nagyteljesítményű kipufogórendszerrel nem kevesebb, mint 730 lóerőt hoztak ki a motorból, melyhez már 2100-as fordulattól 1320 Nm maximális nyomaték is járulna, azonban ezt az elektronika a használhatóság (és életünk védelme) érdekében 1100 Nm-re korlátozza.

A gyorsulási adatok igen meggyőzőek: 0-100 km/h: 4.0 sec, 0-200 km/h: 10.5 sec, 0-300 km/h: 29.5 sec. A bődületes erőt a hátsó kerekeken keresztül juttathatjuk az aszfaltra, egy módosított, ötsebességes váltó, valamint a Brabus saját fejlesztésű diffije segítségével.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A nagy teljesítmény egy dolog, viszont az sem mindegy, hogyan uralkodhatunk felette. Futómű tekintetében a Brabus két verziót is kínál a rakétához: kényelmeseknek a „comfort” verzió, mely légrugós felfüggesztéssel, valamint számítógép-vezérelt szabályzóval gondoskodik a mindig optimális menetmagasságról. A „sport” verziót ezzel szemben egy „mezei” állítható magasságú szett képviseli, mely hat különböző fokozat beállítását teszi lehetővé, saját igényeink szerint. Fékek terén a Brabus létező legnagyobb tárcsáit szerelte a gépre. Elöl 375 x 36 mm-es, hátul 355 x 28 mm-es hűtött tárcsák, valamint 6 dugattyús féknyergek gondoskodnak a minél gyorsabb megállásról. A hatalmas tárcsák szinte teljes egészében kitöltik a cég által kínált 8.5Jx19-es felnik belső átmérőjét (az első féktárcsa átmérője nagyobb, mint egy 14”-es felnié!) A sportos, fekete görgőkön elöl 255/35 ZR 19-es, hátul pedig 285/30 ZR 19-es abroncsok feszülnek.

A Rocket külső megjelenése is megváltozott, igaz szinte kivétel nélkül a teljesítmény, valamint a menettulajdonságok javítása érdekében. Az első lökhárító hatalmas légbeömlői a megfelelő hűtésért felelősek, mindemellett a kialakítása a nagy sebesség melletti optimális leszorító erőről is gondoskodik. Hasonló feladatot lát el a hátsó lökhárítóra applikált diffúzor is, melyet mindkét oldalon a dupla króm kipufogóvégek foglalnak keretbe.

A Brabus egy új, kényelmi funkciót is kínál legerősebb Mercedeséhez: ajtónyitás, vagy a távirányító egy gombjának megnyomása esetén mindkét küszöb, valamint a hátsó lökhárító alatt egy-egy 5 ledből álló fénysor világítja meg a talajt, hogy még véletlenül se egy pocsolyából trappoljunk be a drága szőnyegekre.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Az utastérben minden tekintetben a Brabus és a Mercedes nevével fémjelzett csúcskategóriás elemeket találhatjuk, az exkluzív bőrborítástól kezdődően az ergonómikus kialakítású sportkormányig. A 360 km/h-ig spirálozott sebességmérő órát egyébként egészen 350-ig élvezhetik majd a leendő Brabus-tulajok, itt ugyanis valamiért tilt az elektronika...