Startech Range

Az arab világ olajmilliomosai igyekeznek idejüket vidáman eltölteni, kedvelt hobbi köreikben a solymászat. A solymászok a kiszemelt terepre autóval mennek, terepképessel, és hát platóssal, mert a madaraikat a platón biztonsággal és friss levegőn szállíthatják. Már pedig platós prémium-autó nincs. Vagy eddig nem volt, de a német Startech összerakott egyet, nehogy a vásárlói igény kielégítetlen maradjon. A kiszemelt alaptípus a méltán népszerű Range Rover.

Startech Range

A Range bármely motorral szerelt változatának átalakítását vállalja a Startech, ha a tulajdonos vagy a megrendelő vágya a pickup felépítés. A cég a demoautót természetesen a legerősebb Range-ből építette, a motor öt literes, V8-as kompresszoros, a teljesítmény 526 lóerő. Így alapfelszereltség az 5,3 másodperces gyorsulás állóról százra, valamint a 250 km/h végsebesség ? ez utóbbi elektronikusan korlátozott.

Startech Pickup Range
A tuningcég úgy igyekezett átépíteni a kocsit, hogy az ne veszítsen a jó tulajdonságaiból, így például az átalakítás miatt ne csökkenjen a karosszéria merevsége. Továbbá a formai kiegyensúlyozottság és a belső komfort is megmaradjon. A munkát nehezítette a Range fejlett karosszériája, amely alumíniumot is alkalmaz.

Startech Range
A Startech így az átépítés során szintén alumíniumot, valamint karbont és acélt is felhasznált. A kis platót a karosszéria eredeti dimenzióin belül alakították ki, lényegében az addig a kaszniba zárt csomagtartót szabadították fel. A második üléssor mögött lezárták az utasteret. Így megmaradt a kényelmes belső. A hátsó szélvédő kicsi és meredek, amúgy fűtött és színezett. A munkáskinézet elkerüléséért a platóélekig nyújtózó karbon légterelőket szereltek fel. A tényleges plató 110 cm hosszú, a falai 60 cm magasak.

Startech Range
A platókiépítésen túl a Range Roverre felszereltek mindent, amit a raktárakban találtak és korábban már kifejlesztettek. Így a szélesítő készletet az öblös sárvédőidomokkal, az új első- és hátsó lökhárítóval, küszöbelemekkel - ez utóbbi felkúszik a hátsó kerékjárati ívre. Légnyílást vágtak a géptetőre, ezen az új szellőző, valamint több kisebb műanyag idom készült karbonból - mint a hűtőmaszk. Hátul feltűnnek a szoknya alól kibúvó új kipufogóvégek, ezek előtt teljesen új a rendszer is, amely plusz 16 lóerőt biztosít a motornak.
Minthogy a szélesítés által 80 mm-rel szélesebbé lett a kocsi, így nagyobb kerekek is elférnek alatt. Ezt demonstrálandó 11x23 colos Monostar S forgácsolt ultrakönnyű felniket szereltek fel 305/30 R23 méretű gumikkal. A futómű sem maradt eredetiben, a légrugós rendszer kapott egy "chiptuningot", így jó úton a gyári legalsóbb értékhez képest további 30 mm-rel csökkenthető a hasmagasság - mindez gombnyomásra.

Startech Range

Az utastérben minden csupa bőr és alcantara. A tetőoszlopok, a tetőkárpit is újrahúzott, akárcsak a sportos ülések. Hátul különösképp sokat dolgoztak az átalakítás miatt, igen látványos a végeredmény. Ide már nem ülhetnek hátra hárman, csak ketten, középen egy konzolt alakítottak ki a két külön ülés által közrefogva.