Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

Mint korábban beszámoltunk róla, a német 9ff csapata fáradságot és pénzt nem kímélve dolgozott a Bugatti Veyron 407 km/órás végsebességének megdöntésén. Ezt 2008. májusában sikeresen végre is hajtották, hiszen a kék színben pompázó 9ff GT9 409 km-es végsebességet ért el. Teljesen felhőtlenül azonban nem örülhettek az eredménynek, hiszen időközben, egészen pontosan 2007. október 9-én egy újabb vetélytárs, az amerikai gyártású SSC Aero vette birtokba a leggyorsabb szériagyártású autónak járó címet, 412 km/órás csúccsal.

A 9ff szakemberei úgy gondolták, hogy a második hely nem pálya, ezért felvették a kesztyűt és újabb projectbe kezdtek. Ezúttal GT9 R néven mutatták be a jól ismert, 4 literes, 6 hengeres, ikerturbós porschét, melynek motorját tovább építve 987-ről 1120 lóerősre és 964-ről 1050 Nm-esre pumpálták. A külsején a festésen kívül egyéb változtatások is megfigyelhetők, mint a hátsó szárny, új felni, átdolgozott első lökős koptatóval és az oldalt kivezetett kipufogóvégek.

Sorozatgyártásról a GT9 R esetében kicsit túlzás beszélni, hiszen a sima GT9 esetében is csak 20 autóról szólt a fáma, az újból pedig ennél is kevesebbet terveznek összerakni. Értéke majdnem biztosan meghaladja majd az előd 785,000 dolláros, jelenlegi árfolyamon közel 165 millió forintos árát

A munka még folyik, tehát egyelőre nincs hivatalos eredmény, de amint kigurul a tesztpályára a Guiness által hitelesített sebességmérők sugarai elé, természetesen mi is beszámolunk a történtekről.