Tuning VW Golf II VR6

Az autó tulajdonosára, akit mindenki csak Szöcskeként ismer, mielőtt megvásárolta a Golfot, a konfiguráció mellett az tette a legnagyobb hatást, hogy a forgalmi engedélyében hivatalosan a tényleges motor szerepel.  Azaz VR6. A VW Golf II-ben. Bizony, átalakítva a követő generáció legdurvább VW motorjával! Aki épített autóval jár, rendezetlen papírokkal, és vette már ki a sorból a rendőr az NKH szakértőivel karöltve, az bizony tudja értékelni a legalitásnak ezt a szintjét.

Tuning VW Golf II VR6

De térjünk rá az autóra, mert a papírjaihoz hasonlóan az is szabályos, csak éppen a német tuningirányzatok előírásait követi, méghozzá nagyon hűen. Aki most egy hosszas átépítés részletes leírását várja, csalódni fog, ugyanis Szöcske tavaly vásárolta az autót, lényegében ebben az állapotában. Annyi a különbség, hogy eladó sorba a Rally Golf frontjával került a kocsi, de Szöcske visszaalakíttatta, ráadásul a 4 helyett 2 lámpásra, neki így tetszik ez a klasszikus.

Tuning VW Golf VR6

Azért persze vannak információink a kocsi múltjáról. GTI 16V-ként született, így is gördült egészen 2002-ig, mikor is az akkori gazdája átépítette. A donor, amely adta a ráadást, egy VW Corrado VR6-volt. Most ennek a kocsinak a motorját láthatjuk a géptérben, és a műszerfalát az utastérben.

VW tuning Golf II VR6 Porsche felni

Az autó a teljesen egyedien ható barna színét egy Mazdától kapta, a 17 colos felnijeit egy Porschétól. A jobb első sárvédőbe pedig a VW T4 nagydízel rácsait illesztették szellőzőnek, a kilincsek Audi A6-ból jöttek. Az autó alá KW állítható magasságú sportfutóművet illesztettek, amely a rend kedvéért  teljesen lecsavarva dolgozik.

Tuning VW Golf II VR6 Corrado belső

Amint Szöcskéhez került a kocsi, azért ő is folytatta a munkásságot. Új kipufogórendszert gyártatott az autó alá hengerenkénti leömlőkkel, 60 mm átmérőjű csövekkel, egy dobbal, klasszikus kettős véggel. Az első tengelyre négydugattyús féknyergeket és 321 mm átmérőjű Brembo hornyolt tárcsákat szerelt fel, hátul maradt az előző tulaj által felillesztett VR6 fék. Hogy minden jól működjön, a főfékhengert egy 2,5 TDI Transporter adta, a flexibilis fékcsövek fémszövet borításúak.

Tuning VW Golf II VR6

A megvételkor ezüst felniket VTN technológiával karbonoztatta, a karbon, mint dekorelem az autó több pontján is feltűnik – lökhárítók, küszöbök, kerékjárati ívek, hűtőmaszk, díszlécek. Az első fényszórókat síküveges, máltai keresztes darabokra cserélte. A hátsó lámpák is frissültek, az ablaktörlők Aeroblade típusok, az ablakok fóliázottak. Kicsit típusidegen az első koptatókba szerelt ledsor, amely bizony a 2012-es modellévű Honda Civic-re való.  Azonban az eredetileg kinézet Audi S6 ledsor egyszerűen túlméretes a Golfhoz. A Civic-é annyiban hasonlít, hogy a típusnak olyan nagyok a ledjei, hogy felkapcsolva elkülönülve látszódnak, hasonlóan az Audihoz.

Tuning VW Golf II VR6

A gépteret felnyitva nagyon tiszta munkahelyet láthatunk polírozott alkatrészekkel, alumínium rugótorony-merevítővel, hatalmas K&N direktszűrővel. Szöcske lényegében a gyári adatokat közölte a 2,8 literes motorhoz: 174 lóerő és 230 Nm. Ezzel a Golf II állóról százra 7,4 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége 245 km/h. A gyorsuláshoz a segítséget a 205/40 r17 méretű Toyo Proxess R888 utcai félslick gumik adják. Szóval ennyit tud egy huszonéves klasszikus, és ez bizony nem kevés!

További és nagyobb képek a képgalériában meg a Facebookon

Szöcske a hathenger bűvöletében élthet, másik autója egy Passat V6

Tuning VW Golf II VR6 és VW Passat V6