O.CT tuning SEAT Leon Cupra S
Fotó: DM További képek a Galériában

15 év. Leülni sok, megélni szép, közben végig autótuninggal foglalkozni sokak álma. A pécsi O.CT Tuning most ünnepelte, hogy 15 éve kezdték az ipart. Igazán az alapokról indultak, ma pedig olyan márkákat képviselnek, mint a KW, az LSD Door, és olyan autókat építenek, amelyeket nem csak itthon, de külföldön is megcsodálnak, sőt ami fontosabb, megvásárolnak. Magyarországon az O.CT ismertsége erősen kapcsolódik a SEAT márkához, mert a spanyol márka magyar képviselete több egyedi szériás modell felkészítésével bízta már meg a csapatot. 2003-ban kezdték a közös munkát a SEAT Leon Cupra R és RR modellekkel. Majd jött a tavalyi év, mikor elkészítették a SEAT Leon FRX szériát, amely a magyar sajtó elismerését olyannyira kivívta, hogy megkapta a „2007 Tesztautója” kitüntető címet.

O.CT tuning SEAT Leon Cupra SDe úgy tűnik ez nem volt elég, és Páva Gábor az O.CT feje nem tud aludni, ha a SEAT a piacra dob egy sportos modellt és ő még nem nyúlt hozzá. Márpedig a Leon FR-t követően a spanyolok bemutatták a Leon Cuprát, ugyanazzal a motorral, amelyet az Audi S3 is használ – igaz a SEAT-ba kicsit lebutítva, 240 lóerősként került. Gábor tehát forgolódott este az ágyban, és forgott az agya nappal, mígnem összeállt a fejében egy új tuningkoncepció, a Leon Cupra S. Az autó megépítéséhez nagyon jól jött a Leon FRX előtanulmány, az ott tapasztaltakból nagy hasznot húzott most az O.CT, a Cupra S építésekor. Az elképzelés lényege: nagyságrenddel fokozni a Cupra tudását és kihasználni a jó adottságait.



O.CT tuning SEAT Leon Cupra S kevlár burkolatEz utóbbiból nem ál rosszul a Cupra. Mindjárt ott van a telitalálat forma, amely összetéveszthetetlen más autóval (hacsak nincs a más autón szintén SEAT jelvény). A karosszéria különlegessége, hogy kisebb változtatásokkal is nagy hatást lehet elérni, ezt tökéletesen kihasználta az O.CT. Az autó nem lehetett más, csak fehér, ami amellett, hogy a mai tuning alapszín, nagyon jól kihozza a szép formát és jól kombinálható más színekkel. Gáborék pedig kombináltak, méghozzá feketét kevertek a fehérhez. Telibefújták a kocsi tetejét feketével. Már szinte ez elég lett volna, de azután jöttek a finom részletek. A tető mellett a motorháztető felső szegélyét – ami a Leon esetében egy különálló, arasznyi széles műanyag idom -, valamint a hátsó lökhárító középső részét is feketére fényezték. De még mindig nem ért véget a fekete vonulat, feketék az indexek is. Rutinos tuning lépésként leszedték a hátsó ablaktörlőt és a feliratokat, elölre pedig jelvény nélküli fekete hűtőmaszkot csavaroztak. Végül a gyári hátsó lámpákat Hella fehér ledes lámpákra cserélték.

Az utastérben a sötétszürke kárpitozás adta magát arra, hogy a külső színjáték fordítottját játszák el. Kiszerelték a műszerfal közepét uraló műanyag burkoló elemet, amely körbefogja a műszeregységet és lenyúlik a középkonzolig, és hófehérre fényezték. A hatás meglepő, mintha sokkal többet tettek volna. Pedig nem, ezen kívül csak a kerek szellőzőrostélyokat festették le, szintén fehérre.

SEAT Leon Cupra S 19 colos magnézium felniA vezetőülésben ülve csak akkor vesz észre további tuning-ot az ember, ha beindítja a motort és elindul. Minden a gázpedállal kezdődik, ugyanis egy elektronikai modult illesztettek be a gázpedál jeladója mögé, amitől sokkal érzékenyebb lett. De nem csak ettől ugrik jobban a Cupra S. Új a töltőlevegő hűtő, nem lehet nem észre venni, ha szemből nézzük az autót. Helyet az első lökhárító középső légbeömlője mögött kapott, jóval nagyobb, mint a széria darab. Kicserélték a turbónyomás szabályozó szelepet is, így egyrészt gázelvételkor nem ejti el a nyomást a rendszer, másrészt nagyobb lehet a töltés mértéke, valamint beszereltek egy direktszűrőt is. Végül az új részegységeket is figyelembe véve újraprogramozták a motorvezérlést. A végeredmény több mint meggyőző, a teljesítmény megközelíti a 350 lóerőt.


Ide már futómű is kell, ami csak a KW-től jöhet. V3-as állítható szettet szereltek be (rugó, lengéscsillapító), amelynek a lényege, hogy a magassága mellett a csillapítás mértéke is állítható húzó- és tolóirányba egyaránt. Végül jöhetett a felniválasztás. Az is csak fekete lehet, polírozott karimával! Nem is akármilyen, 8,5x19 colos magnézium keréktárcsák jöttek Svájcból, az öntvényben O.CT márkajellel! Igazán profi. Most a választott gumi a Dunlop SP Sport Maxx 225/35 R19 méretben.

Az O.CT tervei szerint 10 darabos limitált szériát építenek a Leon Cupra S-ből, úgyhogy, aki ilyet szeretne, az siessen lestoppolni. Ígérjük, hogy nem csinál hülyeséget és jó lóra, vagy autóra tesz. És ahogy már megszoktuk az O.CT-től, itt is érdemes lesz néha felnyitni a motorháztetőt csak úgy, a gyönyörködés kedvéért, mert az autó nem csak kívülről megkapó, a kevlár motorburkolat, a szívóoldal kialakítása gépészetileg is szemet gyönyörködtető. Hát csapjunk a lovak közé!

További és nagyobb képek a Galériában!

SEAT Leon Cupra S O.CT Tuning Hella ledlámpák