Öreg a háznál BMW 1602 tuning autóhifi
Ónodi Tamás, aki épített már sok szép hifi autót, és tulajdonol hangminőség versenyen elért Európa Bajnoki címet, saját elképzelései szerint átépített egy klasszikus youngtimer-t, apáink álmát, egy BMW 1602-est. A sárga autó ugyan nem jutott el autó hifi hangminőség versenyre, de nem is arra épült, igazi örömautó, hobbikocsi. Ennek ellenére, vagy talán éppen ezért nagyon izgalmas darabokat tartalmazó autó hifi rendszerrel szerelték fel.
A fejegység az Alpine régi klasszikusa, a Alpine CDA 7939-es. Remek darab, nagyjából egy évtizeddel a gyártás befejezés után is többen a neve hallatán meghatódottságtól könnyeket morzsolnak el a szemük sarkában. Semmi felesleges extra, a hiperszélesvásznú egérmozis képernyő, az ezernyi haszontalan teremhangzás beállítás hiányzik belőle, cserébe roppant kényelmesen használható, és a mai napig is kellemesen, és megbízhatóan zenél. Ebben hű társa az Alpine PRAH 400-as DSP. Megjelenésükkor méregdrága csúcskészülékek voltak az Alpine-ok, és minőségükkel megalapozták a mai is futó F-1 sorozat hírnevét.
A hangszórók sokkal fiatalabbak. A Focal Polykevlar K2 mélyközepeket egy pár Focal TN 47-es inverz titán dóm segíti. A Focal cég különleges résztvevője a szobai és autóhifi világnak. Alapítója, Jacques Mahul úr jó néhány saját ötlettel gazdagította a hangszórógyártást. Nem habozott, alapított gyorsan egy céget hazájában, Franciaországban, JMLab/Focal néven. A JMLab-ok otthoni felhasználásra szánt hangdobozok, a Focal név az autóhifi területén lett fut. Annyira, hogy ma már minden hangszóró és hangdoboz ezen a néven kerül ki a közelmúltban nagyobb üzembe költözött gyárból.
A Focal nem gyártat bérmunkában az olcsóbérű Távol-keleten, nem adja a cég nevét máshonnan beszerzett termékekhez. Különlegességeket gyárt, nem olcsón, de remek minőségben. Tamás hifi autójában a mélyközép hangszórók membránjának anyaga az üvegszál és kevlár szendvics szerkezet a különlegesség, és az inverz titán dóm, amelynek ma már a negyedik változatát gyártja a cég, igazi kultikus tárgy, sok tízezer dolláros otthoni hangfalakban dolgoznak a testvérei.
A Helix HXA 500-as erősítő ma már csak a harminc centis Rockford Fosgate XLC mélynyomót hajtja, négy csatornája manapság már csak pihen. Nem volt ez midig így. A német Audiotechnik Fischer cég a Helix-et azoknak gyártja, akiknek túl drága egy Brax, de a minőségi igényeikből keveset akarnak engedni. AHelix-ek ezért kevésbé egyediek, kevésbé németek, kevésbé drágák, többen vehetik meg maguknak. A HXA 500-as eredetileg a szubhangszórót és az első szetteket is hajtotta, nem is rosszul, gazdájától ki is érdemelt ezért egy szépen gravírozott plexi lapot, amelyen át kevéssé szégyenlősen ország világ elé tárhatta a belvilágát.
Az új autóhifi erősítők, amelyek pihenni küldték a Helix négy csatornáját, Olaszországból származnak, Celestra RA275 a nevük. A minimalista formatervezés mintadarabjai. Egy tükrösen csillogó krómozott ház, rajta egy apró nyílással a hűtőventillátornak, és két rúd, amely némi védelmet nyújt a gyorsan forgó alkatrésznek. Az előlapon azért ott találjuk a be és kimeneteket, de ez nem töri meg a nemes egyszerűség harmóniáját. A Celestra a honlapja tanulsága szerint csakis a legjobb alkatrészeket használja, rendkívül gondos tesztelés, meghallgatás után választja ki ezeket. Tamás bízott a cég ígéreteiben, így rendelt magának rögtön 3 Celestrát.
A szub hajtására szánt változat képtelen volt kinőni gyermekbetegségeit, és az µ-Dimension-ok megismerése után az olasz erősítők már csak a kettes számú rendszerben zenélnek. Szépségük, különlegességük azonban mit sem csorbult, és a Focal hangszórókkal néhány lemezen elképesztő hangulatot és térhatást tudnak a BMW 1602-es utasterébe varázsolni.
Ónodi Tamás nem félt az autóhoz is hozzányúlni. Kívülről minden eredeti a BMW 1602-őn, de az utastérben modern dolgokat is láthatunk. Az alumínium középrészű háromküllős sportos Momo kormány, az alumínium sebváltógomb, a perforált alu pedálok abszolút mai darabok, mégis jól illeszkednek a koros, de gyönyörű állapotú autóhoz. A hátsó ablakban a bólogató kutya, a fa keretbe feszített teniszütő viszont mind retro darab, a ma már szinte fellelhetetlen, fehér teniszlabda pedig igazi, félteni való kincs a múltból.
Kis retro kiállítás a BMW 1602 hátsó ablakában
A kesztyűtartó fölötti polcon ott lakik a BMW 1602 modellje
Gyönyörű autó kárpitosmunka az újrakárpitozott ajtópanel
Csecse kis boztosítékdoboz, illik a BMW 1602 szép állapotához
Gyári BBS könnyűfémfelnik díszítik a BMW 1602 hifiautó-t
Egy rozsdafolt sincs a BMW 1602 kilincsén
Szépen rendbehozott és polírozással tuningolt a motortér
Alumínium pedálok hoznak tuning hangulatot az utastérbe
Sok restaurátor keres ilyen állapotú tükröt BMW 1602 számára
Ne felejtsd el a típust: BMW 1602