Ahogy közeledik a tél, egyre több csoportban olvasni, hogy mindenki olcsó hátsókerekes autót keres. Amikor az ember élvezkedni akar, akkor nyilván nem a napi használatos, vagy a találkozóra járós gépet veszi elő és kockáztatja meg, hogy lenullázza valamelyik kanyarban az esti élményautózás közben.

Justas már a kezdetektől fogva hátsókerekes autót keresett. Nagy vágya volt egy AE86 (kinek nem?) de hamar rá kellett döbbennie, hogy elfogadható áron nem fog találni. Lada, BMW kilőve, mert ki akart lógni a sorból. Így esett a választás a Ford Sierra-ra. Egy darabig használta is pályanapokon a kocsit, de aztán a gyári motor nem bírta sokáig és feladta a harcot. Ezután kisebb szünet következett és sikerült egy Hachi-t is beszerezni, de az olyan állapotban volt, hogy egy élet munkája lett volna, mire használható játszós válik belőle.

Egy véletlen folytán érkeztek alkatrészek egy 2,9-es Scorpio Cosworth-ból és ez volt az újabb lökés, ami miatt megint elkezdődött a keresés egy megfelelő alap után. Rövid időn belül be is állt a garázsba a háromajtós 1,6-os. A 2,9 24 szelep mellé új hűtő, új vezérműtengelyek, Opel Vectra 2,5 V6 injektorok, Apexi légszűrő, ATL 60 literes versenytank, fém benzincsövek, teljesen nyitott kipufogórendszer és 76mm-es "krumpliágyúk" kerültek fel, illetve beszerelésre.

Az MT75 Ford váltó, 2,8 V6 lendkerék, és erősített kuplung mellett a lehegesztett 4,1-es diffin keresztül jut el az erő a hátsó kerekekhez. A VAZZCORP egyedi short shiftert, váltótartó bakot gyártott az autóhoz. A futómű Mk4 Golfhoz gyártott Bilstein B14 gátlókat kapott, elöl Meister R rugókkal, hátul vágott Bilstein spirálokkal. A lengéscsillapítók rögzítési pontját megemelték és megerősítették.

Ezen kívül a Scorpio egyéb futómű alkatrészei is beszerelésre kerültek, poliuretán szilentekkel. A fékek elöl 280mm-es hűtött tárcsákkal és Escort Cosworth 4 dugattyús nyergekkel, hátul pedig 276-os tárcsákkal és a Scorpio Cosworth nyergeivel lett gazdagabb, amihez Wilwood főfékhengert és Goodridge fékcsöveket építettek be. A kerékagyak is a Scorpio-ról érkeztek, úgyhogy jöhettek a felnik is, amik elöl BBS RS-ek 8,5x16 méretben, egyedi VAZZCORP középpel (turbofannal), hátul pedig Work Equip görgők 10x16 méretben, egyedi VAZZCORP peremekkel.

A külső adja meg azt a pluszt amitől meglesz a "Mad Max" érzés. XR4 küszöbök és sárvédőburkolatok, amihez felvágták az íveket, hogy elférjenek a kerekek. A Sierra GHIA első lökhárító VAZZCORP toldatot kapott, a díszrácsba  pedig ugyancsak VAZZCORP által gyártott légbeömlők kerültek. A hátsó ablaktörlők a kukában végezték, felszereltek egy Zender hátsó szárnyat és egy A Vectra hátsó lököst, amit nemes egyszerűséggel félbevágtak. A beltér sem a legkényelmesebb. Nardi süllyesztett agyú 350mm-es kormány, OMP ülések, VAZZCORP kézifékkar, flokkolt ajtókárpitok és műszerfal jelentik az extrákat. Az akksi az utas mögé került, minden hangszigetelést kiszereltek, a pótkerék helyét pedig belemezelték. A biztonság kedvéért Hella főkapcsoló is helyet kapott és máris kész az igazi csapatós verda! Low budget-nek neveztem az elején, de valójában már ez is túllépett azon a szinten.

IDE KATTINTVA pedig még több képet találtok erről az igazi "paraszt" gépről! 



 

Forrás: Madetoscrape