Lassan nem telik el olyan hét, hogy valamilyen irdatlan sebességrekord meg ne dőljön. Pár napja, a SEMA Show-n leplezték le a Hennessey Venom F5-öt, melyet a maga (becsült) 484 km/órás végsebességével a világ leggyorsabb autójának tituláltak. Mindez persze addig még nem hivatalos, míg annak rendje és módja szerint le nem mérik az autót.

A Koenigsegg addig sem ült a babérjain: miután alig egy hónapja a Chiron 0-400 és 0-400-0 km/órás rekordját döntötte meg laza 5 másodperccel, tegnap - csak így szerényen - széria autók terén beállította a jelenlegi hivatalos végsebességrekordot is.

A tesztre - a bukókeretet és a hátsó lámpák helyére pakolt légterelőket leszámítva - full gyári Agera RS-t használtak fel, melyet a nevadai sivatagban, egy 11 mérföld hosszú, arra az időre a rendőrség által lezárt autópályaszakaszon mértek le. Ez azért is érdekes, mert ezeket a rekordokat általában verenypályákon lövik be - annyi biztos, hogy közúton soha a büdös életben nem mentek még ennyivel. Az autót a gyár hivatalos tesztpilótája, Niklas Lilja vezette.

Az eredmény megdöbbentő: 285 mérföld / óra (457 km / óra) volt a csúcs, viszont a hivatalos eredményhez ugye 2-szer egymás után (oda és vissza) kell teljesíteni a távot. A második futam valamivel gyengébb lett, így a két idő átlagaként 277,9 mérföld / óra, azaz 447 km / óra lett a hivatalos csúcs.

De még ez az eredmény is cirka 20 km / órával jobb a Chiron idejénél, nem mellesleg pedig a saját 0-400-0 rekordjukat is megdöntötték: az új idő 33,87 másodperc! Most már csak az a kérdés, a Venom F5 mit mutat majd a hivatalos teszten. Lesznek itt még meglepetések!