Egy éve vártunk a teljes videóra, most végre itt van a Climbkhana: Ken Block a legendás Pikes Peak versenypályát hódítja meg az 1.400 lóerős. twin turbós Hoonicorn-nal, nem is akárhogyan! A videó döbbenetesen jól sikerült, ennél jobban talán csak a legelső Gymkhana Practice videó szegezett minket a monitor elé. Nem is tetézzük tovább:

Fogadjunk, hogy muszáj végignézned!

A Pikes Peak szédületes ívei mellé számos nehezítést is sikerült bepakolni a pályára, több kanyarban pedig Block hihetetlenül feszegeti a technika - na és saját őrangyala - tudását. Ezek azok a felvételek, amelyeknél nem lehet hibázni, néhány brutálisan végigdriftelt íven tisztán látszik, hogy nincs előtte az aszfalton a többszöri felvételből eredő gumicsík. A rendkívül látványos jelenetek közül pedig nem hiányozhatott egy apró utalás a rallye-legenda Ari Vatanen majd' 30 évvel ezelőtti videójában klasszikussá vált mozdulatra, a félkézzel történő napellenzésre (4:00-tól látható). Jó kérdés, vajon meddig lehet ezt még fokozni? 

Pikes Peak - a végső kihívás

Egyetlen verseny van a világon, amelyik lehetővé teszi, hogy ezt az alvó fenevadat végre szabadon engedjék: a Pikes Peak! A szédületes magasságokba vezető pályak egy, a világon egyedül itt jelentkező műszaki kihívás elé állította a tervezőket, hiszen ilyen magasságban felfelé haladva százméterenként 1 százalékkal csökken a motor teljesítménye. Ez az érték sok mindent elárul erről a rendkívüli versenyről, amely 2865 méteren indul, és 4301 méteren fejeződik be! A motorok egy része már a majd háromezer méteres rajt magasságában eleve 30%-kal kisebb teljesítményt ad le. Be kellett hát vetni minden technikai eszközt, hogy ez a veszteség ne okozzon hátrányt.

Ha pedig már Pikes Peak, van némi hazai vonzata is a dolognak: a kizárólag a versenyre épített, magyar tervezésű Peugeot 208 T16, mellyel Sébasian Loeb állította be a 20 km-es hegyi felfutás rekordját, 2014-ben eredetiben az AMTS-en is megtekinthető volt!