Aki valaha belevágott egy klasszik verda felújításába, az tudja, hogy nem egyszerű a helyzet. Minden alkatrészt beszerezni sem könnyű feladat: sokszor még az olyan kiegészítőket is megveszi az ember, ami már ránézésre sem biztos, hogy menthető, de meg kell próbálni!

VW Golf Mk1, BMW E30, hogy csak párat említsek, mind olyan autók, amikhez már vagy nincs, vagy csak aranyáron lehet venni igazi csemegéket. Ha még idősebb kocsit választunk, akkor meg aztán igazi lehetetlen küldetéssé válik a dolog. Julian rátett a dologra egy lapáttal és egy még régebbi alaphoz nyúlt, egészen pontosan Audi 100LS "kupéhoz".

Itt most megállnék egy picit. Egy nálam sokkal okosabb ember azt mondta egyszer: "A kupé attól kupé, hogy nincs az ajtónak kerete. Azaz olyan mint mondjuk az E36. Az olyan autók, amiknek van kerete, az 2 ajtós sedan." Ezt most vagy elfogadjuk vagy nem, a lényeg az, hogy az Audi 100 kétajtós változata egy csodálatos formájú igazi klasszik gyöngyszem. Hiába múlt el 40 éves, még mindig kívánatos. Ráadásul ezek az autók nem igényelnek semmilyen őrületes megoldást.

Persze a legelső lépés a totális felújítás volt, mert bizony a rozsda elég szépen elpusztította a kocsit néhány helyen. Ez az, amire lehetetlen felkészülni. Tudja az ember, hogy nem lesz könnyű menet, de mindig útközben jönnek a buktatók. Úgyhogy 3 hónap folyamatos lakatosmunka után, eljött a színválasztás ideje. A gyárilag Tibet Orange szín nem maradhatott, mert Julien mindenképp olyat akart, ami nem megszokott és egyedi. Így lett a képeken látható szürke színnel letüsszentve az autó. Nem csak attól különleges, hogy egyedileg lett kikeverve az árnyalat, hanem mert eddig nem volt ilyen színű 100LS.

A következő lépés a futómű beszerelése volt. Az nem is lehetett kérdés, hogy levegősnek kell-e lennie. Az lett, H&R gátlókra felépítve, Rubena lufikkal és Accuair vezérléssel, az egészet pedig megkoronázza maga a beépítés.

A beltérben minimális változtatásokat eszközöltek. Az eredetileg barna fabetétes műszerfal, ma már szürke betétekkel büszkélkedik és az eredeti váltógomb helyére egy levegőpisztoly lett felszerelve. Az 1.8-as négyhengeres motor megmaradt. A maga 100 lóerejével bőségesen elég egy laza szombat délutáni krúzoláshoz, meg aztán ez nem versenyautó.

Nincsenek nagy megfejtések. Tisztán látszik, hogy a tulaj mennyire tiszteli az autó eredetét és éppen csak annyit adott hozzá, hogy még tökéletesebb legyen. IDE KATTINTVA még több képet találtok, ha pedig egy videót is szeretnétek, akkor csak elég IDE húzni az egeret és megnyomni a bal gombot! 




 

Forrás: Roll Hard