A két kezemen meg tudnám számolni, hány darab olyan Coltot láttam már, amit itthon építettek. Aztán lehet, hogy csak simán tájékozatlan vagyok. Ha így van, akkor nyugodtan küldjetek képet, vagy kommentben szúrjátok be. A lényeg az, hogy már akkor felfigyeltem Zoli Mitsujára, amikor még sárga volt. Tetszett, hogy nem gyakori alap és tetszett a stílusa. (Tudom, elfogult vagyok, de ha egyszer imádom a szegecselt, szétcseszett autókat.) Aztán valahogy eltűnt az autó. Nem láttam sehol, nem is hallottam róla. Egészen az AMTS-ig!


A IV 12 Workroom színeiben lett kiállítva a kisautó és a jelenlegi a külső még jobban tetszik az előzőnél. A sztori 2014-ben kezdődött. Zoli megvette a gyári vasat, majd elkezdte alakítani a saját ízlése szerint. Felugrott egy szett Dezent felni 9x16-os méretben ET15-el. Természetesen ez a méret finoman szólva nem fért el rendesen. Ezért E36 Compact íveket hegesztett fel és a hátsó lököst is hozzá alakította, amiből ráadásul még a ködlámpát is kivágta, illetve a közepéből is kiugrott egy darab, hogy később a dupla végű keresztdob simán elférjen. A kipuff egy teljesen nyitott, 60-as rendszer, ami feljebb is került mint a gyári, és ha már alul munkálkodott, az alvázat is átdolgozta kicsit, az ültetés érdekében. Mai napig nem elégedett a magassággal, de mivel mindennapi használatban van az autó, kénytelen megbarátkozni a gondolattal, hogy ennyivel kell beérnie. 


Ezek után megkapta a már említett sárga színt és 5gen Civic első lökhárítót szerelt fel átalakítva Opel Omega koptatóval. A féynszóró belsejét kifújta feketére és még húzott rá sötét fóliát. A motor környékén nem sok változás történt. Az 1,6-os erőforrás egy direktszűrővel és egy Walbro verseny ac-vel lett gazdagabb. A motorteret elkezdte "tisztogatni". A kábelek egy részét eltüntette és az akksi hátra került. A beltér gyári GTI cuccokból áll és minden elektromos. (Tető, ablakok, tükör, ülések.)


Aztán jött a 2016-os szezonnyitó. Komplett bézs fényezés váltotta a sárgát. A felnik pedig egy Pontiac gyári görgői, ami ugyan csak 7" széles, de az ET alapból 0 és a módosítóval ez az érték -25 lett. Mondanom se kell, hogy ez milyen következményekkel jár. Hátul picit dönteni kellett a kereket, hogy koppra elférjen, elöl viszont teljesen szét kellett vágni mindent. Ha már japán verda, akkor ahhoz illő stílusban is kellett megoldani a dolgot, így a szélesítés mellett be is vágták a sárvédőt. Nagyobb küszöbök is kerültek az autóra és egy szárnnyal koronázták meg az egészet. A motorháztetőt kiemelték és a lökhárítóra késszerű légterelők kerültek. Amikor épp nincs fent a lökös, akkor láthatóvá válik a drift autókon megszokott csövezés, amit BMW E30 lökhárító teleszkópok tartanak, így tulajdonképpen biztonságos is, mert egy esetleges ütközésnél becsúszik a nyúlványba az egész. 

Ebben a formában debütált a IV 12 Workroom standján Zoli gépe. Ott volt még Richárd Corsa-ja is amiről hamarosan olvashattok! 

Fotók:

  • X-Tomi
  • Szergej Photography
  • Sweet Rides Hungary 
  • Matricastore.hu