Willy Koenig 1974-ben kezdte meg �ld�sos tev�kenys�g�t egy Ferrari 365BB tuningol�s�val. Ezt k�vette sz�mos Ferrari, Mercedes, BMW, Lamborgini, Jaguar �s Porche model �talak�t�sa.

Na, de ne rohanjunk ennyire el�re. A Koenig-Special c�g l�trej�tt�t a versenyek inspir�lt�k. 1961-ben Willy Koenig egy Cooper vol�nja m�g�tt neki v�gott a N�met junior formula verseny sorozatnak, amit egy �vvel k�s�bb meg is nyert egy Ferrari Berlinetta-val. Erre a sikerre felfigyelt maga Enzo Ferrari is, �s megh�vta mag�hoz az ifjonc versenyz�t Maranello-ba. �gy indult el Willy sikerkarrierje.

Willy Koenig olyan legend�s aut�kkal versenyezhetett �lete sor�n, mint p�ld�ul a Ferrari 275 GTB Competition, Ford GT40, Lolat 70, Abarth Lotus, �gy nem kellett messzire mennie a versenysportban megszerezhet� tuning-tapasztalatok�rt. 1987-t�l 1990-ig a La Mans versenyeken egy BMW M1 Procar majd egy Porsche 935 K3 vol�nja m�g�tt versenyzett, amivel egyszer meg is nyerte a versenyt. Willy Koenig �s a fia Walter �ltal szerzett t�bb mint 30 �v versenyz�i tapasztalat, �s a bar�ti viszony a k�l�nb�z� versenycsapatokkal, m�rn�k�kkel, �s gy�rt�kkal nagyban megk�nny�tette �s el�seg�tette a kiv�l� tuning programok megalkot�s�t.

A Koenig-Specials filoz�fi�ja kezdetekt�l fogva az, hogy k�v�l� sportaut�kat k�sz�tsenek k�zutakra, t�k�letes aerodinamik�val design-nal, egyedi �s exkluz�v bels�t�r kialak�t�ssal, optimaliz�lt menettulajdons�gokkal, verseny f�kekkel, sz�les abroncsokkal, sport kipufog� rendszerrel, teljes�tm�nyfokoz�ssal a megrendel� k�v�ns�ga szerint turb�val vagy kompresszorral. Tev�kenys�g�k alkatr�szek szempontj�b�l mindenre kiterjed, a felnikt�l kezdve a komplett spoiler szettekig, viszont ezeket szinte kiz�r�lag a fels� �rkateg�ri�s m�rk�kra �s t�pusokra gy�rtj�k (Ferrari, Lamborghini, Jaguar, Porsche, Mercedes, BMW). Olyan aut�kat bontanak atomjaira �s raknak �ssze �jra, amihez a legt�bben csak sz�vetkeszty�ben ny�lnak hozz�, �s m�g izz�cser�re is a szakszerv�zbe viszik.

A Koenig teljes k�r� �talak�t�st �g�r, ami a kiv�l� aerodinamik�j� optik�t �s nagy m�rt�k� motortuning-ot is tartalmaz. Az els� tuningok k�z�tt volt egy 295kW/400 l�er�s turb�s 8 hengeres Ferrari megpiszk�l�sa 440kW/600 l�er�re, �s a teljes karossz�ria �talak�t�sa a megn�vekedett teljes�tm�nyhez. Minden �talak�t�shoz a legkiv�l�bb min�s�g� anyagokat haszn�lj�k, �s sz�mtalan tesztnek vetik al� a k�sz aut�t ugyan�gy a sz�lcsatorn�ban, mint sz�ls�s�ges verseny, illetve utcai k�r�lm�nyek k�z�tt.

A Koenig-Specials egyik legjobban siker�lt alkot�sa a „Koenig Competition”, egy Ferrari Testarossa volt, amibe egy 735kW/1000 l�er�s biturb�s er�m�vet �p�tettek. Akkoriban ez a Testarossa volt a sportaut�k kir�lya az utakon. Ezen k�v�l k�sz�lt m�g sz�mos tuning Mercedes-Benz, ikertub�s 590kW/800 l�er�s Lamborgini Diablo roadster, 500 l�er�s BMW 840/850-es ker�lt ki kezeik al�l. A Competition mellett egy m�sik h�rhedt tuning-programjuk a Koenig C62 volt, amely sor�n egy Porsche 962 C1-es versenyaut�b�l egy utcai v�ltozatot k�sz�tettek. A Koenig ezeken a projekteken k�v�l is sz�mos Porsche, BMW motorhoz �rul kompresszorokat, esetleg turb�kat. Legut�bbi nagy munk�juk egy Ferrari F50-es �talak�t�sa volt, amib�l 625kW/850 l�er�t hoztak ki biturb�val, t�k�letes�tett aerodinamik�val, �s sok m�s egy�b tuninggal. Az eredm�ny pedig mag��rt besz�l, hiszen 1 l�er�re 1,47 kg jut �s �gy ez a „kis” F50-es napjaink egyik leggyorsabb utcai sportaut�ja.


1999-ben egy neves n�met aut�s magazin a „Sportauto” az olvas�k szavazatai alapj�n az �v sportaut�j�v� v�lasztotta ezt a Koenig Ferrarit. A c�g m�rn�kei azonban napjainkban sem t�tlenkednek, �s folyamatosan k�sz�tik az �jabb tuning programokat t�bb fels� �rkateg�ri�s aut�ra is, pl: Lamborgini Murcielago, Enzo Ferrari, F55. A Koenig Specials alkatr�szei �rait is ezekhez a top aut�khoz m�rte - b�r val�sz�n� akiknek megadatik, hogy ezekkel a csod�kkal j�rjanak, van is p�nz�k megfizetni a kieg�sz�t�k �r�t.