2 286 000 forintos indulóárral érkezett a piacra a Skoda Citigo, amelyből idén 150-et szeretnének legalább eladni. Minthogy ebből a kontingensből jó részt már felszívtak a márkakereskedések, valamint az Europcar autókölcsönző, aki napi 9990 ft-ért kínálja a kisautót elvitelre, az első félszázon már túlvannak. A múlt hétvégi nyílt napokon ismét több mint féltucatot eladtak a kiskocsiból, így lelkes a Skoda csapat.

Skoda Citigo teszt

Már csak azért is, mert minden jel arra utal, hogy be kell jönnie a piacon a Citigónak. Nagyon leegyszerüsítve a dolgokat a VW Up konszern-küldetése a nyugati piac meghódítása, a Skoda megfelelőnek jutott Közép- és Kelte-Európa. A Seat meg az ízesítés a szendvicsben. A lényeg, hogy ez a hármas megtörje az olyan kisautók piaci elsőségét, mint a Chevy Spark, Suzuki Splash. A magyar piacon is ilyen piacnyerő feladatra optimalizálták a Citigót, amit mutat a fent említett ára is. A siker borítékolva, mert térségünkben igen jó a Skoda megítélése, ráadásul évről évre nő egész Európában, és nálunk is a kisautók eladása.

A kis Citigo huncutsága, hogy a tengelytávja lényegében megegyezik a nagyobb Fabia azonos jellemzőjével (2420 mm), az utasfülke alig kisebb, a túlnyúlások viszont jelentősen. Ennek okán a csomagtartó befogadóképessége pótkerék nélkül 251 liter, ami jó a kategóriában, de a hely széles és mély, de nem öblös. De aki használt már kisautót, az tudja, "hogy ezek ilyenek", két nagy bevásárlószatyor, vagy két nem kevésbé nagy iskolatáska pont befér. A bringát ne ezzel vigyük.

Teszt Skoda Citigo

A kicsi orrban, a krómbajusznak ható maszk mögött (John Compostor szerelőinek volt ilyen) természetesen kicsi motorok férnek el. Kettő van a kicsikből, amelyek lényegében ugyanazok, a teljesítményük más. Háromhengeresek, 999 köbcentisek, a kisebb 60, a nagyobb 75 lóerős, a nyomatékuk egyaránt 95 Nm. A gyorsulás 14,4 vagy 13,2 másodperc százra, a végsebesség 160+pár, illetve 170+1 km/h. Vélhetően nem arra készültek, hogy az X6-osokat letoljuk velük az autópályán, ellenben elemükben, a városban jól szolgálnak. Gyorsan felpörögnek, a rövidre áttételezett ötgangos váltó segítségével lelkesen mozgatják a kis kasznit - van hozzá robotizált váltó is, de nem duplakuplungos.

Minderről a Hungaroring közepén, a vezetéstechnikai pályán győződhettünk meg, ahol kis versenyt is tartottak nekünk. 1 alkalommal megtöltöttük az ülőhelyeket, a Citigo fara leült, de a mozgékonysága nem csökkent, csupán a látványa változott a hasmagasság csökkenéssel. Sebaj, így legalább felmérhették a kollégák, hogy milyen, ha a Green Tec csomagot is megrendeli valaki a kisautóhoz, amely csomag a fogyasztást hivatott csökkenteni, többek között ültetett futóművel, aerodinamikai csomaggal, csökkentett gördülési ellenállású gumikkal. A gyári fogyasztási adat 3,6 és 5,6 liter közötti értékeket említ.

Teszt Skoda Citigo

A Citigo amúgy látványra jellegzetes mai kisautó, a sarkokra tolt kerekekkel, meredek oldalfalakkal és farral. Fiatalosabban fest a háromajtós, gyakorlatiasabb az ötajtós. Belül egyformák, az első ülések jól formázottak, a kormány csak magasságban állítható. A kárpitozás egyszerű, és az ajtókon lemezfelület is felbukkan. Hátul már rövidebbek az ülőlapok, és formázatlanabbak az ülések, de ott is elférni. Ami kicsit zavart, hogy a biztonsági öv felső bekötési pontja fix, így zavarhatja a nyakat, hogy ne vágja, ahhoz nagyon fel kell emelni az ülést, akkor a fejér csökken – de ez lehet egyéni nyűg.

Az ötajtós változatnál a hátsó ablak nem engedhető le, csupán kibillenthető, valamint alapáron nincs légkondi, és a hátsó üléstámla is csak egyben ledönthető. Tehát van ára az olcsó belépőárnak.

Teszt Skoda Citigo

Vezetni egyébként jó az autót, kényelmes a vezetői helyzet, minden kezelőszerv kéz alatti. Mint említettem a kis motor lelkes társ, és méretéhez képest nagy nyomatékának köszönhetően az emelkedőket is egész jól bírja. Sőt az autópályás 130 km/h utazó is erőlködés-, és még viszonylagosan nagy lárma nélkül tartható. A futómű is tetszett, a kormányzás pontos, jó manőverezni az autóval és a parkolás is gyermekjáték. A mérnökök kitettek magukért, a klasszikus elöl McPherson, hátul csatolt lengőkaros futómű szépen tompítja az úthibákat, jó az egyenesfutás, határhelyzetben jól uralhatóan alulkormányzott a kocsi.

Teszt Skoda Citigo

A Skoda Citigo nagyon jó kis rohangálós autó, amely hosszabbtávokon is helyt tud állni. Ezen nem múlik, hogy jó eladásokat produkáljon, de persze erős a mezőny is. A házi konkurenciát nem tekintve ott a Suzuki Splash, aChevy Spark, a Citroen C1, peugeot 107, Toyota Aygo, Hyundai i10, Kia Picanto, Renault Twingo, Fiat Panda. 

Műszaki adatok pdf-ben