Minden az ajánlatok begyűjtésével kezdődött. Széles a spektrum csiptuning ügyben, a kínálat 30 000 forinttól a negyedmillióig terjed. Minthogy tizenéves autóról van szó, értelemszerűen nem a felső plafon volt a keresési alapom.

A tuningműhelyek névsora után jöhetett a második szűrő, az ismerősök tapasztalatai. Szinte mindenkire mondanak jót is, rosszat is. Végül nagyjából meglett a választás, de ez nem jelenti azt, hogy azonnal indultam volna. Minthogy egy 250 000 km-t futott autóról van szó, irány a kedvenc szerviz, ahol több karbantartást elvégeztettem, hogy ne a hardvare apró hibáin múljon a lóerőgyár felépítésének ideája.
Minthogy egyéb ügyekben is többször sertepertéltem a pécsi O.CT Tuning házatáján, végül rájuk esett a választás. Kapcsolódik a hasznos a hasznossal, autókat fotózok, közben az enyém is gyarapodhat. Nem is akármennyivel. A tuningcég ígérete szerint a gyárilag 150 lóerős AWT motorkódú gép az új program által 195 lóerő teljesítményt és a 210 Nm nyomaték helyett 280-at tud majd. Ez a "Stage1" csomag, amelyhez nem kell drágább részegységeket cserélni. De nem ájulunk azonnal, nekem ha reálisan lesz belőle 170, már az is eredmény.


Reggel érkeztem, majd Páva Gábor, a főnök és tuningguru összeszedte a szükségeseket és kigördítette a szerelőkocsit az enyém mellé. De kiderült, igazán a szerelőkocsi kényelemből kell, minthogy az OBD-szervizcsatlakozón át intézhető minden, így igazán állványként szolgált. Persze ilyenkor is vannak kérdések, például, hogy kommunikál-e a vezérlés.


Gábor két készüléket hozott ki, az O.CT által fejlesztett Ipro két generációját. A nagyobbat csak megmutatni hozta, azzal az újabb típusokat lehet tuningolni, jóval fejlettebb darab, köztes ellenőrzésekre is képes a munka alatt.
A kisebb régebbit csatlakoztatta az autómhoz, a kapcsolat létrejött, a gép letöltötte a kocsim vezérlőjéből a szükséges információkat. Ezután internetkapcsolatra állt, és az O.CT svájci, Vidnau-ban található központjával vette fel a kapcsolatot, és lőtte át a letöltött adatokat. Gábor azt mondta, hogy úgy képzeljem el, hogy egy diszpécser szobában ülnek a távoli kollégák és fogadják, ellenőrzik a beérkezett adatokat. Tapasztalat, hogy ha gyorsan jön a válaszprogram, akkor rendben van az autó, ha bármi hibára következtetnek az adatokból, akkor újabb kiolvasást kérnek.


Gyorsan megjött a válasz, nem hiába, karbantartott, józan életű kocsi a tuningalany. Ezután jöhetett az új program feltöltése: Gábor elindította, majd mondta, hogy kis időt igénybe vesz, ne piszkáljuk a kocsit, mert ha a feltöltés megszakad, akkor se gyári, se tuning program nem lesz, mehetek haza vonattal. És itt visszautalt az új generációs egységre, azzal ilyen nem fordulhat elő. Persze így mégsem kértem kávét, kinyílt a csipám, és mantráztam, hogy: mindenrendbenlesz.
Rendben is volt. Az Ipro-t lekötötte a mester, majd bepöccintette a motort, amely vidáman kelt életre. Ezt többször is, nehogy becsapjon. Minthogy munka közben további tuningajánlásokat tett a rendszer, úgy értelmeztem, hogy azok szükségesek az ígért eredmény eléráéséhez. Jól gondoltam: a sportlégszűrőt megrendeltem, ez csökkenti a szívási veszteséget, és a lefújószelepet is, amely a gyárinál stabilabb turbónyomásban segít, és fémházas, nem műanyagból van, jobban bírja a gyűrődést. Tehát vannak még feladatok.

 

Ez a műanyag házas, ezt kell lecserélni

 

A tapasztalatokról is beszámolok a későbbiekben, mert már vannak, és az is merre tovább.