Bizonyára sokan emlékeznek még a nemrégiben bemutatott, katasztrofálisan lelomosított A4 Avant-ra, melynek Trabant motor dolgozott az orrában. Mai versenyzőnk hasonlóan kategória, bár inkább a hagyományos értelemben vett Rat felé húz.

A meglehetősen egyedi kettes Golfot az idei Tuning World Bodensee felhozatalában sikerült lencsevégre kapni, valahol jó mélyen, a találkozós csarnokok bugyraiban. Az első, és legjobb kérdés az, hogy vajon az autó egyáltalán járóképes lehet-e. A tűzifatárolónak, és szemetesnek használt világoszöld motortérben ugyan ott figyel a blokk, de a megmattult Dayton felnik mögött például a féktárcsák nem csak kopottak, de a nyergek is úgy ahogy van, hiányzik róluk.

A szebb napjaiban még bordó színben pompázó kaszni a trendnek megfelelően full rozsdában úszik, mindezt különböző eszközökkel tették még inkább olyan hangulatúvá, mintha épp most dőlt volna rá egy polc a fészerben. Az autó orrát viharlámpások, egérfogó, valamint rozsdás lánc díszíti, a motorháztetőből balta, a bal oldali ajtóból jókora fogó áll ki. A tetőn fapallókból épített csomagtartó kapott helyet, síléccel, pecabottal és egy faládával, hátul - további optikai tuningként - a márkajelzést is szépen körberohasztották...

Ha pedig már itt tartunk, a fakeretbe épült csomagtéri "installáció" mindent visz: a kiherélt mélynyomót hordóba építették be, a multimédiát pedig egy ősöreg Orion TV képviseli. Az falemezek alá a 80-as évek divatos játékkonzolját, az Atarit is beépítették, a két korabeli joystick segítségével pedig akár egy PhantomPanzer partit is lenyomhatunk helyben. Körítésként, a száraz növényektől kezdve a szakadt kalapig mindent bevetettek, az összkép annyira rossz lett, hogy az már szinte jó.

Az utastér szintén nem kutya. A műszerfal szép újságpapír borítást kapott, az azonosíthatatlan sportkormányra pedig egy plüss koala került, fonott székestül. Fejegység nincs, ámde van helyette egy szép zöld tárcsás játéktelefon, mint utastéri extra. A szőnyegek helyére szakadt zsákok kerültek, az üléseken pedig már több felületen látszik ki a szivacs, mint amennyit az elfoszlott üléshuzat takar.

A hab a tortán pedig a váltógomb, melyet egész egyszerűen egy farönkkel helyettesítettek.

Bár sokakban biztos megbotránkozást kelt egy autó ilyen szintű kotlófészeké alakítása, a Golf - a maga kategóriájában - rengeteg egyedi ötletet tartalmaz. Mindezt láthatóan mások is értékelték, hiszen a tavalyi szezonban három első díjat is begyűjtött.

Jópofa, vagy máglyára vele?