16Vampir teszt @ Bitburg

Update: 0-280 km/óra 8,80 másodperc!

Lassan, de biztosan halad saját rekordjának megdöntése felé a Boba-Motoring brutális Golfja, melyet az idei szezonra még tovább izmosítottak. A 2.0 literesre növelt turbós blokk töltőnyomása - egyelőre - továbbra is maradt 3.7 baron, az össztömegen azonban sikerült cirka 100 Kg-ot karcsúsítani, így sofőr nélkül már mindössze 970 Kg-ot nyom a 16Vampir

A legutóbbi tesztre már hivatalos keretek között, Bitburg versenypályáján került sor, ahol 8.66 másodpercet sikerült autózni negyedmérföldön, 277,4 km/órás célvonali sebességgel. Ez már csak alig egy századmásodpercnyivel kevesebb a 8,652-es világrekordnál, amit borítékolható, hogy még ebben a szezonban meg fognak dönteni.

Mivel még mindig bőven van hová húzni, pontos teljesítményadat továbbra sincs az 1.000+ lóerős fenevadról, a friss mérési eredmények azonban magukért beszélnek:

  • 0-100kmh in 2,2s
  • 100-200kmh in 2,79s (!)
  • 200-250kmh in 1,85s
  • 0-280kmh in 8,80s (!)

Kíváncsian várjuk a további fejleményeket!

Korábban írtuk:

Jó ideje követjük már nyomon a Boba-Motoring világrekorder Golfjainak épülését. Az eddig már két bőrben is megbújó 16Vampir ismét tovább épül!

Ha a német cég neve szóba kerül, igen kevesen lehetnek, akiknek más ugrik be, mint a legelső 8-másodperces negyedmérföldes időt futó kettes Golfja (hacsak egy japán-párti táborról van szó, mert akkor a Németország leggyorsabb Mitsubishi Coltja is a pakliban van.

A világ leggyorsabb és legerősebb Volkswagen Golfjának címét jó ideig a 16Vampir viselte. Az 1.013 lóerős kettes 1.8 literes, borzalmasan megturbózott KR erőforrásával, valamint összkerékhajtásával elért 8,896, majd 8,657 szekundumos negyedmérföldes idejével több, mint egy évig tartotta a rekordot.

A trónfosztás végül házon belül történt meg, folytatásaként ugyanis a német csapat - szintén 16Vampir néven - új projektbe fogott, mely már egy 1980-ban gyártott MK1-re épül, immáron 4.25 baron töltő turbóval, 850 ló feletti teljesítménnyel és 8,652-es idővel.

A 16Vampir gyorsulási rekordja a mai napig megdöntetlen maradt - habár meg kell hagyni, az S-Turbotechnik R32-es blokkal szerelt kettes Golfjának 8.77 másodperces idejével igencsak rezgett a léc.

Teljesítmény terén azonban tavaly télen már megtörtént a trónfosztás, talán annyira nem is meglepő, hogy ez is házon belül: a Boba névre hallgató Golf II 1.150 lóerőt és 1.034 Nm nyomatékot hoztak ki, brutális időeredményekkel.

A 2013-as év szinte csak erről a gépről szólt, a 16Vampir mindössze kétszer versenyzett, ezek egyikén történt a mindeddig veretlen időeredmény felállítása. Ez azonban még mindig nem elég!

A Boba-Motoring újra elővette a versenyautóvá fejlődött "nagy öreget", első körben pedig egy végletekig megerősített 2.0 literes, 16-szelepes ABF erőforrást pakoltak a korábbi 1.8 KR helyére. Ez a soros négyhengeres blokk eredetileg az MK3 GTI-ben található, gyárilag 150 lóerővel - ami természetesen egy kicsit ezúttal is több lett.

Az akár 9.500-as fordulatig pörgethető blokkból 1.100 lóerő előcsalogatása a cél, mindezt pedig a már jól bevált összetevőkkel igyekeznek véghezvinni. Az Extreme Tuners hatalmas turbója és a köré épülő egyedi rendszer mellett az NG Motorsports portolt hengerfeje, Injector Dynamics befecskendező rendszer, egyedileg épített szívósor, új üzemanyag ellátó rendszer és Fuelab pumpa erősíti a hardvert. Hajtáslánc terén pedig maradt a négysebességes szekvenciális váltó na és persze a kötelező összkerék-hajtás.

A 2014-es szett tehát összeállt, jelenleg az impozáns kis listát optimálisan összehangoló vezérlés belövése folyik, a tesztekről pedig egy remek videót is készítettek Bobáék.

16Vampir teszt @ Brilon

Az E85-ös üzemanyaggal folytatott futamok során egyre magasabb töltőnyomáson taposták a motornak a briloni kifutón. A pálya nem túl rózsás tapadása ellenére, 3.7 baron töltő turbóval már most sikerült túlszárnyalniuk a korábbi motorral hozott időket: a 0-100 km/órás sprint 1,8 másodpercet, a 100-200 km/órás gyorsulás pedig 2,89 másodpercet vett igénybe!

Ez pedig még bőven nem a vége, hiszen már készül a 4 bar feletti program (az 1.8-as erőforrást tavaly 4.25-ön töltötték), az autó pedig egy rendesen felgumizott drag-pályán mutatja majd meg, mit is tud igazán. Hamarosan ezt is meglátjuk!

Forrás: Boba-Motoring