A 2009-ig gyártott S2000 jó eséllyel sokáig megismételhetetlen sportautó lesz a Honda történetében. A világ - jó ideig - legerősebb szívó liter / teljesítményű 240 lóerős blokkjával, valamint remek formájával mindmáig kedvelt tuning alap, és nem feltétlenül csak utcára.

A gyárilag először a legendás kétliteres F20C blokkal szerelt kétüléses sportautót pontosan egy évtizeddel ezelőtt mutatta be a japán gyártó, 50. évfodulója alkalmából, közel egy évtized alatt pedig több mint 110.000 példány talált gazdára a típusból. A kompromisszumok nélküli kőkemény sportautó két generációt ért meg, a 2004-ben indult második szériát pedig Amerikában már a 2.157 köbcentisre növelt F22C1 blokkal szerelték.

Ez adta az alapot a jelenlegi leggyorsabb és legerősebb street legal példánynak is, ami az orlandói Kings Performance műhely hírnevét öregbíti. A fiúk igencsak ott vannak a típus turbós átépítésében, számos 1.000 lóerő körüli példány került már ki a kezeik közül. Az egyiket például pont a világrekorder Toyota Supra hazája, Bahrein versenypályáján hajtják, alacsony 9-es időkkel.

A Yellow Bullet-nek becézett sárga szörnyeteg már a tavalyi szezonban 1.051 keréken mért lóerőt és csaknem ugyanennyi nyomatékot szabadított a hátsó gumikra (na erre mondja valaki, hogy nyomatékszegény Honda), az idei mérés pedig a következőképp alakult:

Az új turbóval már 1.186 lóerős a kis drága

Ezekhez az adatokhoz igen mélyen bele kellett hajolni a motortérbe. A blokkot kovácsolt alumínium alkatrészekkel (főtengely, dugattyúk, hajtókarok) erősítették meg, így kerülhetett fel a HKS turbinaházba foglalt 72 mm-es Garett GTX42-es turbóval operáló egyedi rendszer, a hozzá épített hatalmas intercoolerrel együtt. A szettet idén nyáron cserélték, jelenleg az új szponzor, a Precision 7685-ös csigája lapul a motorháztető alatt.

A hengerfej maradt gyári, a vezérműtengelyeket pont a Red Star Motoring-tól szerezték be (lásd lejjebb), a szelepek és az injektorok pedig saját gyártású termékek. A rendszer működtetéséről az AEM vezérlése gondoskodik.

A hajtásláncot a G-Force négysebességes "dog box" váltója, valamint a Clutch Masters dupla karbontárcsás kuplungja erősíti, futómű terén pedig a Skunk2 PRO-C piacvezető, tizenkétféleképpen állítható pályaszettjét állították csatasorba.

A kasztni - leszámítva a karbon motorháztetőt - 100%-ig gyári állapotban maradt (bukóketrec azért van), az autó pedig sofőrrel együtt nagyjából a forgalmiban szereplő adatot, az 1.290 Kg-ot hozza.

Mindez a legutolsó mérés szerint 8,528 másodperc negyedmérföldes időre elég, 270 km/órás célvonali sebességgel. Összehasonlításképp, a világ jelenleg leggyorsabb versenyre épített S2000-ese, az S2King rekordja 7,3 sec @ 309 km/h, persze itt már szó sincs rendszámról, vagy független hátsó felfüggesztésről.

a világ leggyorsabb és legerősebb S2000-ese, a Red Star Motoring S2King

A Yellow Bullet jelenlegi rekordjait még a régi turbóval és teljesítménnyel futotta, a nemrégiben beszerelt új feltöltővel még erősen tesztelik a rendszert. Annak megállapításához azonban nem kell EZO TV-s jósnak lenni, hogy Corvette motoros, vagy 2JZ konverzió nélkül is hamarosan borítékolható az új rekord.

Forrás: Kings Performance