A TT megtartotta az előd lendületes sziluettjét. Megmaradt a meredek tetőív, a magas övvonal és a kidomborított kerékjárati ívek. Mindemellett azonban az orr és a farrész úgy lett kialakítva, hogy illeszkedjen az ingolstadt-i márka jelenlegi arculatához.

A szigorú vonalvezetésű, keskeny fényszórók és a hatszögletű óriási hűtőmaszk meglehetősen agresszív megjelenést kölcsönöz a germán kétülésesnek. Az egész dizájnra jellemző, hogy a kocsi kerekded vonalait hangsúlyos élekkel és szögletes formákkal tették még dinamikusabbá.

Az új TT fara is az Audi legújabb trendjeit követi, a szögletesebb hátsó lámpák az első fényszórókra rímelnek, a csomagtérajtóból 120 km/h-s sebesség felett kiemelkedő légterelővel pedig az A7-esen is találkozhattunk már.

Az Audi üdvöskéje a VW konszern variálható MBQ elnevezésű padlólemezére épül. Ezt a platformot használja többek között az Audi A3, a VW Golf VII, valamint a Seat Leon és a Skoda Octavia legutóbbi inkarnációja is. Ezen alváz használatának köszönhetően a TT 50 kilót adott le össztömegéből, amely így 1,23 tonna.

Ami a méreteket illeti, a Audi újdonsága két centivel rövidebb és 0,8 centivel keskenyebb elődjénél, azonban a 3,7 centivel megnövelt tengelytávja jótékony hatással volt a belső helykínálatra. A csomagtér befogadóképessége legalábbis 250 literről 305 literre hízott.

A motorpaletta jelenleg 3 különböző teljesítményű 2 literes lökettérfogatú erőforrásokból áll, ez várhatóan a jövőben bővülni fog majd. A TDi ketyegő 184 lóerő leadására alkalmas, csak az első kerekeket hajtja és 7,2 másodperc alatt repíti százra a TT-t. A kocsi végsebessége ezzel a motorral 235 km/h, vegyes átlagfogyasztása pedig a gyári adatok szerint 4,2 liter.

A gyengébbik benzines erőforrás 230 lóerőt, 370 Nm-t és 6 szekundumos százas sprintet produkál, míg a TT-S elnevezésű csúcsmotor 310 lóerőt, 380 Nm-t képes az útra szabadítani, melynek segítségével 4.7 másodperc elegendő a 100 km/h-s sebesség eléréséhez. Mindkét benyás hajtáslánc esetében 250 km/h-nál tilt le az automatika.

Nem meglepő, hogy az MBQ padlólemezhez készült egyen-futómű sportosabb beállítású verziója került az új TT-be is. A TT-S az alapváltozatokhoz képest egy centivel meg van ültetve a jobb úttartás érdekében, a nagyobb teljesítményű motor miatt pedig a fékrendszert is megerősítették, így 338 mm átmérőjű belső hűtésű féktárcsák felelnek a 310 lóerő megzabolázásáért.

Az új TT belterében óriási változásokra nem kell számítani. A legnagyobb újdonságok a 12 colos digitális kijelző, és a szellőzőnyílások közepébe költöztetett klímavezérlés. Kívánságra az új TT-t a Bang and Olufsen csúcsminőségű 12 hangszórós, külön erősítővel ellátott hifijével szerelik fel a vájtfülűek legnagyobb örömére.