Azt mondják, hogy a legjobb, ami egy öreg Porsche 911-essel történhet az a Singer konverziója. Jelen esetben pedig egyáltalán nem a varrógépekről beszélünk.

A név egy kifejezetten a léghűtéses típusok módosítására szakosodott kis műhelyt takar Dél-Kaliforniában, akik küldetésként a múlt század elejének autóépítési tradícióinak felelevenítését tűzték ki a modern kor technológiájának és elvárásainak megfelelően.

Munkájuk messze több szimpla restaurációnál: az ikonikus sportautó teljes újjászületése követhető nyomon a kezeik között úgy, hogy az eredeti hangulatát és respektjét közben nem veszíti el. Ugyanakkor viszont egy remekül használható modern élményautót kapunk outputként.

A 2009-ben alapított Singer Vehicle Design (SVD) meglehetősen fiatal vállalkozás, ennek ellenére Európától Indonéziáig már számos veterán 911-est építettek át. Az alapot kivétel nélkül a 964-es típus szolgáltatta és bár maga a program ugyanaz, a Rauch-Welt Begriff konverziókhoz hasonlóan nincs két egyforma végeredmény.

Ami viszont lényeges különbség a két cég között, hogy a külső megjelenést Singerék maximálisan igyekeznek az eredetihez hasonló formában meghagyni. Az általuk kínált egyedi elemek nem csak szépek és letisztultak, de könnyebbek is a gyári daraboknál: a kasztni megerősítése után, szinte minden külső elemet karbon változatra cserélnek az ajtókat leszámítva. Sőt kérésre még azokat is, ekkor viszont kötelező jelleggel építik be bukóketrecüket is az utastérbe. Légterelést szempontjából elöl jelzésértékű műanyag koptató, hátul a sebesség függvényében kiemelkedő hasznos, de végtelenül szolid szárny található a kínálatukban.

Az optikát saját lökhárítókkal, bixenon rendszerrel és Hella izzókkal működő új lámpatestekkel, stílusos krómtükrökkel, valamint új fényezéssel teszik egyedivé, opcióként a 60-70-es években divatos oldalsó versenycsíkozással megbolondítva. Felnik terén a 60-as években gyártott ikonikus Fuchs felnik mintájára készült pillekönnyű kovácsolt garnitúrát szerelik fel, elöl 9x17, hátul 11x17 colos méretben, utcára 225/45-ös és 275/40-es Michelin Pilot Sport abroncsokkal.

A végeredmény annyira korhű és gyárias, hogy avatatlan külső szemlélőnek - azon kívül, hogy bitang jól néz ki a vas - fel sem tűnnének a Singer kasztnin található konkrét különbségek, hacsak nem egy teljesen gyári példány mellett parkolna. Akkor viszont nagyon. Valahol talán itt kezdődik egy igazán eltalált koncepción alapuló autóépítés.

A Singer tuningjának lelkét a technikai oldal jelenti, ami elsősorban két választható, kézzel épített aggregátot takar. A gyengébbik 3.6 literes 270 lovas, az erősebbik egy Cosworth által tuningolt 3.8 literes, 360 lóerős hathengeres, melyet inkább pályára ajánlanak. A hajtás módosított alkatrészeinek sorát dupla karbontárcsás kuplung, öt- vagy hatsebességes Getrag váltó, valamint opcionálisan sperdiffi képviseli, a gázok elvezetéséről pedig egyedi gyártású, rozsdamentes acél kipufogórendszer gondoskodik.

Verseny, vagy utcai használattól függően több opciót kínálnak a teljesen felújított futóműre is. Felfüggesztés terént az alapfelállást a KW állítható szettje jelenti, mely remek kompromisszumot biztosít a napi használhatóság és a moderált pályahasználat között. Szigorúan sportra az Ohlins versenyfutóművét építik be, a megállásról pedig mindkét esetben a Brembo négydugattyús, "Big Red" féknyergei gondoskodnak, lyuggatott tárcsák társaságában.

A vezetési élményt számos kényelmi extrával tették 21. századivá, így szervokormány, klíma, elektromos ablak és ülésállítás, valamint retrós kinézetű, de ipod és USB csatlakozásra is alkalmas Becker Mexico fejegység található a csomagban.

Az utastér a külsőhöz hasonlóan korhű képet fest, a felújított műszerfalon a 70-es évek elejét idéző órákkal, a korabeli Recaro-kat mintázó sportülésekkel, valamint az RSR vagy a MOMO legendás Prototipo sportkormányával. A hibátlan egyedi bőrözés és kárpitozás a megrendelő ízlése szerinti színben, háromféle választható sablon szerint készül, ugyanakkor a versenyre hangolt példányokhoz számos további kiegészítő is elérhető, a karbon ülésektől a négypontos Schroth Racing övekig.

A Singer alkotások minden esetben az ügyfelekkel történő szoros egyeztetések mellett születnek. A rengeteg választható opció miatt mindig egyedi és használójához tökéletesen passzoló a végeredmény, legyen szó akár egy fényűző hétvégi GT-ről, vagy pályára is hangolható utcai versenyautóról. Mindezt persze nem mérik olcsón: az SVD konverzió ára 190.000-től akár 300.000 dollárig (40-től 65 millió HUF) terjedhet, ismerve a hátteret és elnézve az eddigi projektekről készült képeket, ez valahol teljesen érthető.

Galáriánkban több, mint 200 képet találtok az SVD eddigi építéseiről, végiglapozásukhoz tiszta papírzsebkendők előkészítése erősen ajánlott!

Forrás: Singer Vehicle Design