BMW 1-es sorozat - 2011

Múlt pénteken néhány fotó kiszivárgását követően, a BMW úgy döntött, közreadja a második generációs 1-series hivatalos sajtófotóit és adatait.

BMW 1-es sorozat - 2011

Az új 1-es első körben csak 5 ajtós karosszériaváltozatban készül, de a későbbiekben érkezik majd 3 ajtós, kabrió valamint kupé változatban is, sőt, a németek pedzegetik, hogy várható egy sportos GT kivitel is.

BMW 1-es sorozat - 2011

A megújult modell a 3-as sorozattal közös padlólemezre épül, ennek megfelelően a korábbi 1-esnél több mint 8 centivel hosszabb. A tengelytáv is megnyúlt, így most majd 2,7 méterre van egymástól a kocsi két tengelye.

BMW 1-es sorozat - 2011

Az 1-es szélességét is megnövelték, de ott csak elenyésző, 1,7 centiméteres a különbség az elődhöz képest. A magasság maradt a régi (142,1 centiméter) a nyomtáv viszont elöl-hátul kiszélesedett.

BMW 1-es sorozat - 2011

A méretbeli növekedés jótékony hatással volt a második generáció belső helykínálatára is, a hátsó lábtér 2,1 centivel gyarapodott, a csomagtér pedig 360 literesre nőtt a korábbi 330 literhez képest. Persze nem kizárólag a helykínálat változott, hanem az autó tömege is. A megújult 1-es 35 kilóval kövérebb lett.

BMW 1-es sorozat - 2011

Ami motorpalettát illeti, újdonság a friss fejlesztésű 1,6-os 136 lovas, négyhengeres turbómotor, amely 220 Nm nyomaték leadására képes. Ezzel az erőforrással a kocsi típusjele 116i, gyorsulása 0-ról 100-ra 8,5 szekundum.

BMW 1-es sorozat - 2011

A 118i jelzésű kivitel már 170 lovat és 30 Nm-el több nyomatékot mozgósít, ezzel a ketyegővel 7,4 másodperc alatt lehet elérni a 100-as tempót. A gyári adatok szerint mindkét motor étvágytalan, a 116i 5,5, míg az erősebb 118i 5,8 liter benzinnel is megelégszik 100 kilométerenként.

BMW 1-es sorozat - 2011

A propelleres márka legkisebb képviselője hivatalosan a Frankfurti Autószalonon debütál a nagyközönség előtt, forgalmazását szeptemberre időzíti a gyár.

BMW 1-es sorozat - 2011