Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

A BMW a Genfi Autókiállítás alkalmával mutatta be első 2 üléses versenyautóját, a Z4 M Coupét. Az új méregzsák elsősorban privát csapatok számára készül, elsősorban pedig a német Endurance bajnoki versenysorozatra, illetve a Nürburgring 24 órás versenyeire álmodták meg tervezői, de tulajdonképpen szinte a világ bármely versenypályáján megállná a helyét.

Az autó mozgatásáról egy 3.2 liters soros 6 hengeres 400 lóerős és 400 Nm nyomatékú aggregát gondoskodik. A motorba számos versenytechnikát építettek: kovácsolt dugattyúk és főtengely, alumínium hengerfej, sport kipufogó- és befecskendező rendszer nagyobb teljesítményű gyújtás és hűtőrendszer, valamint még számos ínyencség gondoskodik a kiemelkedő adatokról. A végeredmény pedig brutális teljesítmény, melynek maximuma 8200-as fordulatszám mellett csalogatható elő a motorból.

Az autó felfüggesztése egy már jól bevált konstrukció, hiszen a Z4 M Kupéba az M3 GTR futóművét építették be. A fékrendszere is megér egy misét: elöl 380mm-es, hátul pedig 320 mm-es tárcsák segítenek kifejelni a szélvédőt. A tapadásról a Michelin minőségi abroncsai gondoskodnak.

Az autó külsején is meglátszik, hogy versenyzésre született. A brutálisra sikeredett új aerodinamikai csomag természetesen nem optikai célokat szolgál - amellett, hogy igen szépen felöltözteti a Z4-et. Rendesen kiszélesítették és lekönnyítették a versenyautót, hátra pedig egy hatalmas méretű szárny is felkerült.

Aki kedvet kapott egy kis versenyzésre egy 2 üléses verseny BMW-ben, annak elég 250.000 eurót (kb 63 millió forintot) kipengetnie, és már akár rajthoz is állhat. Persze májusig várnia kell, hiszen a Z4 M Coupé verseny változata csak akkortól rendelhető.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!