Az ABT Sportsline előszeretettel tuningolja az Audi modelljeit. Legutóbb az RS5 kabrió került náluk terítékre, de felpimpelték már az RS6-R-t és az RS7-et is. Most az ingolstadtiak zászlóshajója, az S8 volt a célpont.

A legújabb, azaz a 2014-es S8-ast tavaly év végén leplezte le az Audi. A modellciklus felénél járó modell mindössze némi ráncfelvarráson esett át, számottevő változás azonban nem történt.

Az alapvetően 4.0 literes ikerturbós V8-as erőforrás 520 lóerő és 650 Nm nyomaték leadására képes, amely egy nyolcsebességes automata váltórendszeren keresztül jut el a kerekekhez. A négykerék-meghajtású batár ezzel az erőforrással 3.9 másodperc alatt gyorsul százra, ami azért nem semmi egy 2 tonnánál is nehezebb bálnától.

A gyári kraft nem volt elegendő az ABT mérnökeinek és a motorvezérlő elektronika megpiszkálásával 640 lóerőre és 780 Nm-re húzták a motor teljesítményét, a végsebesség-korlátozás kiiktatásával pedig a germán monstrum 250 km/h helyett 280 km/h-ig képes gyorsulni.

A sportosabb megjelenés érdekében az ABT szakemberei négycsöves rozsdamentes-acél kipufogórendszerrel és 21 colos ABT DR könnyűfém felnikkel látták el az S8-ast. Az újonnan beépített ABT Level Control rugóstagokkal elöl és hátul 25 mm-rel ültették meg a kocsit.