A német teljesítmény-specialista PP-Performance csapatáról utoljára az új M5-ös motortuningja kapcsán hallhattunk. Most az M6 Gran Coupét vették kezelésbe, a jelek szerint nem is akárhogyan!

Habár a sajtóközlemény ezt írja, az ember mindig kicsit kétkedve áll a "világ leggyorsabb és legerősebb" típusú kijelentésekhez. Tény, hogy az archívumunkat átnyálazva sem találunk impozánsabb adatokat ezt a típust illetően, magánépítői kézben viszont könnyen lehet már ennél erősebb példány. Arról pedig nem is beszélve, hogy BMW-fronton azért elég sok neves tunert találni, akik gyengébb alapból is letettek már néhány 1.000 LE körüli teljesítményt az asztalra, lásd G-Power, Hamann, vagy Manhart Racing.

Főleg abban a tekintetben tűnik erősnek a titulus, hogy olyan szörnyen komoly beavatkozás még csak nem is történt a motorháztető alatt: a 4.4 literes ikerturbós V8-ast saját szoftveres chiptuninggal, BMC sportlégszűrőkkel, egyedi leömlőkkel, valamint Akrapovic titán kipufogórendszerrel húzták 560-ról 800 lóerősre, a maximális nyomaték pedig 630-ról 950 Nm-re változott.

A végsebesség egyúttal a gyárilag limitált 250, vagy 305 km/óráról 328 km/órára nőtt, a mérvadó százas sprintet illetően pedig még nincs pontos adat, de minden bizonnyal ez is csökkent (gyárilag ez 4.2 másodperc).

A tisztán motorikus csomagot 14.999 EUR (4,64 milli HUF) fejében vesztegetik, aki optikát akar, annak pedig ott van például a Prior Design gyönyörű widebody szettje.