A G-Power tuningcég közreműködésével nemrégiben napvilágot látott a világ leggyorsabb BMW Z4-ese. A 445 lóerővel 530Nm nyomatékkal egy teljes optikai csomaggal és gyönyörű, 19”-os Daytona II-es felnikkel rendelkező szörnyeteg a BMW kedvelők minden elvárásának eleget tesz.
Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

Az G-Power által kínált tuning programot elsősorban a 230 lóerős és 300Nm-es 3.0-es motorral szerelt változathoz tervezték. A pontos elnevezése szerinti G-Power Z4 G3 3.0K nem csak a legerősebb Z4-es, amit a mai piacon kaphatunk, hanem emellett még a legjobb gyorsulási adatokkal is rendelkezik. A fejlesztés első szakasza, az EVO I után - amellyel 335 lóerőt és 445Nm-t sikerült kihozni az autóból - a cég fennállásának huszadik évfordulójára a mérnökök előálltak ezzel 415 lóerős 530Nm-es EVO II-es tuning programmal is.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Ez a kis tuning bömös 4.7 másodperc alatt teljesíti a 100km/h-ás sprintet és 290km/h-ás végsebességre képes. A többlet teljesítmény elsősorban egy kompresszor beszerelésével oldották meg, azonban ezen kívül még számos dolgot átalakítottak. Egyedi kipufogó rendszert terveztek két, illetve négy végződéssel, ami már magában is 25-30 lóerőt dob az autón. Extraként még a végződések színét is megválaszthatjuk, lehet króm vagy titánium matt. A kompresszor által megnövelt levegő mennyiséghez a gyári befecskendező helyet a G-Power saját rendszert fejlesztett.

A megnővekedett teljesítményhez a fejlesztők természetesen a fékeket se hagyhatták érintetlenül, ezért 345mm átmérőjű és 34mm vastagságú féktárcsákkal szerelték fel a Z4-est a megfelelő fékhatás érdekében.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Optika terén is történt egy-két változtatás. A külső megjelenésen nem nagyon volt mit javítani, hiszen a Z4-es alapból is egy gyönyörű autó, ezért egyedül a front spojlert alakították át a megfelelő aerodinamika miatt. A belsőt azonban rendesen átszabták. A 310km/h-ig spirálozott kilométeróra a G-Power pedál szett egyaránt különleges bőrborítással rendelkezik a vásárló által kívánt színben. Az utastérben a bőr mellett a másik uralkodó anyag a karbon, amiből számtalan belső elemet készítettek.

A G-Power természetesen gondoskodott a megfelelő felnikről is. A választás a 19”-os Daytona II-esekre esett, elöl 235/35-ös hátul pedig 265/30-as Michelin gumikkal. A Michelin ezeket az abroncsokat külön a G-Power Z4-es számára gyártotta.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A G-Power-nek sikerült a Z4-est még sportosabbá tenni és természetesen még drágábbá is, viszont amit a pénzünkért kapunk az maga a tökély. Egyedül talán annyi fenntartásom lehet az autóval szemben, hogy egy ilyen kicsi kabrióban 290-nél azért lehet hogy már félnék...