A solingeni székhelyű Wimmer Rennsporttechnik Company több, mint 20 éve űzi az ipart, az alapítás óta pedig rengeteg tapasztalatot szereztek a chiptuning és a motorvezérlés áthangolásával elért teljesítménynövelés terén. De saját készítésű, szelepvezérléssel és sportkatalizátorral ellátott, rozsdamentes acélból készült kipufogórendszereket is kínálnak.

A germán tunerek legutóbbi referenciamunkájuknak a Porsche 997 Turbo Cabrio-t választották. A stuttgarti fenevad 3.6 literes hathengeres erőforrása alapesetben 480 lóerőt és 620 Nm nyomatékot teljesít.

Hogy megnöveljék ezt a kraftot, Wimmerék átprogramozták a motorvezérlést és új gyújtógyertyákat, nagyobb teljesítményű üzemanyagszivattyút és megerősített nyomócsövekkel ellátott dupla turbót építettek a kocsiba.

Az így kapott 840 lóerő és 870 Nm maximális nyomaték új, nagy teljesítményre tervezett kuplungrendszert és erősebb fékeket is megkövetelt.

A gyorsulási adatok és a végsebesség egyelőre nem publikusak, de a motortérben lapuló ménes és a brutális nyomaték sejteti, hogy a Wimmer RS 997-es nem mindennapi menetteljesítménnyel rendelkezik.