Drágább a leves, mint a hús?

A Weaver Customs Amerikában, az Utah állambéli West Jordan-ben tengeti mindennapjait. Mottójuk szerint akár egy vödörnyi rozsdás csavarból is autót építenek, egyik legfrissebb alkotásuk pedig méltón alá is támasztja a kreativitásukat.

A történet egy korábbi kreációjukkal, az 1931-es Ford Model A-val indult, melyet az idei szezonra teljesen átalakítottak. Az előzőleg matt feketében pompázó gép eddig is igazi show-gyilkos volt: az alápakolt 1948-as Ford hajtáslánc elejére egy 700+ lóerős 6.7 literes (408 ci) V8-as Windsor Small Block került, mely a ráépített kompresszortoronynak köszönhetően a kilátást is igencsak megnehezítette a mélyen megvágott tető alól.

az 1931-es Ford Model A korábban...

Mindez max látványban lett szolidabb a megújulást követően: az erőforrás helyét egy széltében jobban terjeszkedő ikerturbós 401-es Bennett Small Block vette át, a feltöltésről pedig két jókora csiga gondoskodik. A kasztni hófehér fényezést kapott, teljesen új hangulatot adva a bitang vasnak.

... és napjainkban

A lényeg azonban mégsem kifejezetten a megújult Hot Rodon van. Egy efféle autót nem lehet csak úgy, valami béna tréleren rendezvényről-rendezvényre szállítani, valahogyan meg is kell érkeznie.

A Weaver Customs ezt sem bízta a véletlenre. Az alapot, egy erősen lehasznált 1938-as Diamond-T teherautót - vagy legalábbis ami maradt belőle kasztni terén - fillérekért szerezték be, majd kezdetét vehette az átalakítás. A platót mintegy 5 méteresre nyújtották meg, a speciális síkágyas kialakítást pedig kifejezetten az ikerturbós A-Model fogadására faragták.

az egyedileg épített alváz 5 méteresre növelte a plató méretét

Erőforrás terén egy soros hathengeres, 24-szelepes Cummins dízel blokk került a motortérbe, az egyedi építésű turbórendszernek köszönhetően 625 lóerővel és 1.300 Nm nyomatékkal. A blokkot kovácsolt alkatrészek teszik tartósabbá, a hatalmas kraft pedig megerősített négysebességes automataváltón keresztül jut a hátsó kerekekre.

A nem mindennapi szállítóeszköz az utolsó csavarig precíz kivitelezés mellett készült el. A rozsdás fülke egyedileg épített ledes fényszórókat kapott, az alvázon pedig makulátlan, rézzel bevont kipufogórendszer húzódik. A földig ültetett platós szintén egyedi hátsó lökhárítót a Cadillac lámpatesteivel szerelték fel.

a nagy turbó a szállítóeszközről sem hiányozhat

Jó kérdés, melyik jármű a látványosabb, az viszont biztos, hogy a tréler könnyen ellophatja a show-t a "rakomány" elől. Együtt mindenesetre durván ütősek, és méltán öregbítik a csapat eddig sem csekély hírnevét. A Weaver Customs csak 2011 óta több, mint 14 komoly díjat birtokol, köztük számos Goodguys Builder's Choice jelölést is.

Az évente egyszer megrendezésre kerülő Goodguys Rod & Customs Shownál rangosabb megmérettetés pedig nem is létezik egy autóépítő számára, elég csak néhány emlékezetes darabot említeni a felhozatalból: az utolsó csavarig tökéletes ausztrál 1978-as Ford XC Falcon Coupe-t, a 2011-es Chevy Nova Innovator-t, vagy a 2008-as győztes RAZOR Camaro-t.

a Diamond-T teherautókat a brit hadsereg tankok mentésére és vontatására használta a II. világháború alatt

Forrás: Weaver Customs